Smurfmuffins..?












Syster Milia har tvingat mig att göra "marknadsgodisar" till henne. Fick helt plötsligt för mig att jag skulle baka blå muffins också..
Provade min nya pastafärg. Funkade fint! Jag tror alltid att det ska smaka beskt av karamellfärg.. Men det smakar ju inget! Tur det!
Ska göra rosa muffins till syster Jossan idag.. Om jag orkar.. Har typ bara sovit en timme inatt..
Skulle börja lite tidigare än vanligt på caféet idag.. Vaknade för sent!! Å jag mådde så jäkla illa! Trodde att jag skulle spy!! Men det gick över.. Jag studsade fort upp ur sängen å vinglade in i badrummet å våldssminkade mig å drog sen iväg på hojen i räserfart mot Vansbro! Har knappt något minne av cykelturen imorse.. :P Jag sov väl kanske..? :)








Jag lovar, jag e helt normal.. :P

Var till Vansbro city :P igår en vända å kikade på syster Jossans nya lägenhet! En mysig liten etta på högsta våningen! Vi körde dit lite grejer med mamma, mormor å morfar.. Mormor "råkade" slå sönder Jossans pastaburk.. :P Bra flytthjälp asså...









Syster Jossan å jag tog en paus från mormor å mamma å drog till Håkanssons å käkade räckmacka! :P Var så länge sen jag åt det.. Det var skitgott! Men det e ju så dyyyrt.. Fast jag kan ju så klart göra mycket godare å snyggare räkmackor än de gör på Håkanssons!! Räkmacka på siktkaka? Hellooo..? :P








Jag bara: "Vilken söööt blomma" *lukt lukt* Så var den inte riktig...






Farfar fyllde år igår så vi var bjudna dit på tårta å kaffe!
Pappa, Emma å Sussie väntar på att få hugga in! "Ta kortet nu då!!"






Två små fina sånna här tårtor hade Sussie med sig! Till å med jag åt tårta fast jag hatar grädde! Bara för farfars skull!
Fast jag tror att farfar egentligen stavar Mats Med Z.. Alltså: Matz. För att han e sådär häftig å speciell..

Farfar: "Jag e så trött, har klippt gräset idag..."
Sussie: "Har du???"
Farfar: "Nääää.. Nån av tvillingarna gjorde det.. Men säg inget till Håkan." :P






Massa fikabröd..








Fin blomma farfar fått!







Farfar fick en fruktkorg av Lena, Krister å Mait








 Och whiskey å strumpor av mig å Jossan! ( Det är inte flaskan som e liten, det e farfar som har stora fötter.. :P )







Sussie var snäll å diskade. :P







 Å pappa åt upp "resterna".. :P








Sen kom det fler å ville fira farfar! :P









Efter all tårta å kaffe hoppade jag ut i garaget å målade mina hyllor en gång till.. Ska måla alla små hyllor idag... Orkade inte göra klart igår.. Ska försöka fundera ut hur jag ska måla Molles kattlucka också... Den blir nog grå å tråkig..









Målat klart hyllorna! Dags att cykla hem till Järna mitt i natten.. Att tiden ska gå så fort...








Dekal i garaget.. Den har typ alltid suttit där..







Garagevägg!







Det var skönt å hoja hem igår natt.. Har knyckt Jossans cykel nu för det e punka på min! :P








"Thö Bessarbrooo"







Vackert, vackert..







Har beställt lite böcker.. :P Nu SKA jag börja läsa! Var så längesedan jag läste en bok.. Jag har ingen ro i kroppen.. Men nu SKA jag läsa!







Ja, detta e min lillebror.. :)







I löööve this video med coola Kate Moss! :)









"Lämna ditt bakomflutna före dig.." - Pumba


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0