Mandelkubb, mandelkubb..

 

Så fruktansvärt slö och trött man blir när man inte jobbar.. Det e så drygt.. Man mår nog aldrig så dåligt som när man e arbetslös.. Denna jäkla oro tar kål på en.. Går man arbetslös så här länge blir man ju alldeles knäpp i huvet.. Är trött på att få "nej, du är inte den vi söker" heeeela tiden! Det e jag visst det!! Det e mig ni ska ha! :P

Det gör ju inte saken lättare att jag också saknar både körkort å utbildning.. Ingen vill ha mig!! :P

Ååjj.. Sjukt tröttsamt..

Ska jobba på caféet imorgon å på fredag i alla fall.. Hoppas de blir sjuka på caféet så jag får jobba mer! :P

 

 

 

 

Molle e svinigt trött om morgnarna..

 

 

 

 

Min McGyver tröja som jag aldrig använder för att det e gult på den! :P

 

 

 

 

 

Nu ska vi se om jag blir snygg!! Har köpt "skönhet" på flaska!

 

 

 

 

Har köpt snyggaste Taunusen! :P

 

 

 

Text från kartongen.. Ej för barn under 14 år???

 

 


 

 

Det här huset e så snyggt! Fast nu ser man ju inte hur snyggt det e från vägen.. Jag vågade inte springa in på gården å ta kort! Det kunde ju ha kommit en tant å slagit ner mig! Här ska i allafall jag bo när jag blir rik! :P

 

 

 

 

Har köpt en "ekologisk" å "vegetarisk" hudkräm.. Jag tänkte "nu ska jag vara crazy å beställa en ny doft å inte vanilj, vanilj, vanilj, som jag köper jämt annars på allting! Jag tänkte "mandel å honung, det lät gött, det tar jag!" Hmm..  Skulle nog inte ha varit så crazy.. Nu går jag runt å luktar mandelkubb!!! Ååjj.. Jag får mest ångest av doften.. Tänker bara på när jag var liten och vi syskon å mamma åkte och badade eller var ut på olika utflykter.. Mamma hade ALLTID med sig de där ääääckliga torra mandelkubben!! Å till de torra kubben fick vi alltid svagt, svagt blandad, alldeles för billig apelsinsaft från Hemköp... *ryser!!* Och såklart: mjuka Mariekex!! Ja, fy..

 

 

 

 

 

En bild på min misse Jomin som jag tagit för längesen.. Tror att det e taget 2003 hemma hos farfar.

 

 

 

 

Hittade en bild på mig från när jag var runt 17 år.. Jag känner mig gammal..

 

 

 

 

 

Den här jobbiga bilden e nog tagen året efter.. Alltså 2004. Har precis kommit hem från caféet.

Uss, ser riktigt hemsk ut...

 

 

 

 

 

Här gäller det att inte ta fel kartong!

 

 

 

 

 

 

Var hem till farfar en vända i fredags med lite mat å kakor.. Letade lite bland mina prylar på övervåningen.. Hittade inte det jag sökte.. Varför e alltid just DEN grejen man behöver alltid försvunnen?? Allt annat finns ju hela tiden överallt! Ååjj..

 

 

 

 

Who put Baby in the corner??

 

 

 

 

 

Massa bilar på gården.. Tror inte pappa äger nån av dem. :P Men de är nog till salu. :) Nån som vill köpa??

 

 

 

 

 

Jossans Tingeling kom å fjäskade för mig. :P

 

 

 

 

 

Lånade några bilder av farfar på farmor Barbro. Jättefina bilder som jag inte tycker bara ska ligga å skräpa i nån gammal låda..

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Lapp som satt på mitt skåp på caféet förra veckan.. Anki hade spillt matolja över hela köket.. :P Ja, det var jäkligt halt på golvet..

 

 

 

 

Bild jag hittade i nån mattidning vi fått på caféet. Så brutal reklam! :P Får man göra sådär?? :P

 

 

 

 

 

Titta! Det ligger en Nea-gubbe bakom min säng å fixar så jag kan se på Montazami om måndagarna! :)

 

 

 

 

 

Blue Man Group kommer till Sverige i September! Men vänta nu.. Har Britney sadlat om???

 

 

 

 

Snygg matta! :P Eller inte. 18.000 kostar den i alla fall..

 

 

 

 

 

Här e kameran jag köpte!

Den jag hade nu sist har gett upp.. Död. :( Men jag har ju haft den i typ sju år.. Har ju använt den rätt hårt..  Det var väl dags för en ny.. Fick bli en blå!

 

 

 

 


 

 

Här får du Sofie! :P

 


 


PollyBrownies

250 g smör
150 g kakao
4 ägg
5 dl socker
5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
en nypa salt
300 g Polly

Smält smör och rör ner kakao. Vispa ägg och socker pösigt och vänd ner.
Blanda mjöl, bakpulver och salt och häll i smeten.
Bred smeten på smörpapper i ett bleck, smeten ska vara 1,5 - 2 cm tjock. Stick ner Polly. Grädda i 175 grader i 15-20 minuter. Låt svalna.




 

En låt jag har i huvet hela tiden just nu..


Kommentarer
Postat av: Sofie

TACK NEA! :D Nu ska jag baka någon dag:D

2010-04-29 @ 17:34:20
URL: http://soooooooofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0