Stress...

 

 

Igår var en riktig jädra skitdag på caféet.. Jag var supertrött å precis allt jag gjorde gick på tok.. Verkligen ALLT gick fel.. Tokmycket folk å stressigt.. Det var pyttipanna med stekt ägg till lunch, å vi hade fått rätt dåligt med stekta ägg ner till oss. Rätt som det var ropade Anki att äggen var slut, redan efter en halvtimme.. Att folk kan vara så galna i stekta ägg!! :P Så Anki började paniksteka typ hundra ägg så det osade i hela kommunhuset.. (gillades inte..) Å jag tokdiskade samtidigt som jag stod i kassan å tog betalt.. Vart kom allt folk ifrån?!! Vad e det som e så skojigt med vanlig torr pyttipanna??!  Alla lunchgäster fick då ägg å var nöjda till slut i alla fall.. :)

En stackars estet-tjej hade stukat foten å kom in till oss å frågade om vi hade is att lägga mot den onda foten.. "Nej, men jag har ett paket frusna köttbullar du kan ta!" säger Tok-Anki.. "Jahapp" sa estet-tjejen å tog köttbullarna å studsade iväg. :P Vilket knas..

Sen när lunchen var över å vi börjat plocka undan maten, kommer Anki suckandes emot mig med ett stort bleck i händerna: "Jag ska visa dig nåt roligt, Néa.."  Hon hade hittat ett heeeelt bleck med stekta ägg i för typ 30 pers längst in i värmeskåpet. Det hade vi totalmissat i stressen. Anki hade alltså stekt massa ägg i onödan.. Vi bara tittade på varann å skrattade..  50 ägg åt helvete.. Jag brottades också med den stygga diskmaskinen en vända.. Den slog till mig på näsan, *TJONG* sa det bara! Den jäveln!! Har ont än!  Jag hatar stress!!

 

 

Hittade äntligen cd-hyllor på Blocket!! Har letat sååå länge! Jag e ju så kräsen jag.. :P Var till Falun å hämtade dem hos en trevlig prick i torsdags! Tre stycken Benno-hyllor!! Fick dem billigare + en hylla extra! Jippi! Nu ska de bara målas svarta, å sen kan jag proppa dem fulla med skivor å filmer!! Slipper jag ha dem överallt på golvet!! :)

 

Å ingen tv har jag haft på flera dagar... Det bara krånglar. Vart e alla duktiga människor nu då som alltid kan allt å vet allt??!! :P Kom å hjälp mig nu!

Allt går ju så bra för mig nu för tiden.. :P

 

 

Fyra Dalahästar utanför Medborgarhuset! Undrar vart de ska bo..

 

 

 

Anna har haft sönder kassaapparaten på caféet! :P Hehe.. Det kanske e Anna som kvaddat våran cd-spelare också...? :P

 

 

Våran "nya" kassaapparat! :P
Sprojlans begagnad, direkt från Vansbro Camping!

 

 

 

 

Fick ett plötsligt infall å bakade "Raggarkakor"! Supergoda.. brände några stycken.. Men, men..

 

 

Typiskt Néa å testa allt som e nytt! Ballerina med kladdkakesmak! Rätt okej. :P

Men som vanligt gav jag bort dem till bättre behövande.. :)

 

 

 

 

Tänk, för några veckor sen damp det ner frusna bilar i min postlåda! Igår låg det 12 varma brandmän + katter i postlådan! Har faktiskt skänkt pengar till Drottning Silvias Jubileumsfond! :) Tack för almanackan, Silvia!! :P

 

 

 

"Dagens Emil"  :P

 

 

 

*Néa öööönskar sig*

 

 

 

 

Japp, jag e en tok..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0