Gnällspikar..





Två coola tröjor jag nästan aldrig använt.. Dumma mig! Man använder ju bara det som ligger närmast i garderoben ju! :P





'

Har varit å kollat på Syster Jossans nya lägenhet!






SpökJossan flyger förbi framför kameran!






Jossan planerar möbleringen.. Inte lätt inte..






Köket.. Väldigt ljust.. Grått å vitt.. Och utsikt över Tims gård!






Snygg vägg i allafall!









Äntligen har de gift sig!







Kollade faktiskt lite på bröllopet på tv. Det var superfint! :) Blev helt rörd.. Nog kom det en tår eller två.. :) Men nu e ju jag överkänslig!
Daniels tal till Victoria var så jäkla fint!!




Dagen före bröllopet.
Typiskt att lillebror ska sabba å trampa på klänningen! :P




Men det e luuuugnt.. Daniel fixar!


Det är ett jävla gnäll om detta bröllop.. Om vem som betalar.. "Vi vill inte betala Victorias bröllop!", "Världen svälter", "Miljoner hit å miljoner dit", "Varför ska jag betala deras bröllop, de betalar inte mitt".. Det finns verkligen annat att gnälla på om man ska gnälla.. Jag tycker bara att folk kan ta reda på lite fakta först.. Innan de gnäller.. Folk e jäkligt bra på att gnälla..
Vad jag har hört nån gång av en klok nisse, är att nån av kungarna, tror det var Karl XIV Johan, för massa hundra år sedan räddat och lånat ut pengar till landet Sverige som var bankrutt, som vi fortfarande betalar av på.. Så då är det alltså kungens pengar ändå..? Kommer inte riktigt ihåg vad nissen sa..


Totalt sett får det svenska kungahuset 125 miljoner kronor från staten och de svenska skattebetalarna för år 2010. Runt 60 miljoner av det avser apanaget, medel till kungafamiljen och dess verksamhet. Det är runt 6–7 kronor per svensk. I Danmark och Norge ligger motsvarande summor på 25–30 kronor per invånare.
Sorry.. Men jag lägger faktiskt gärna de små skattekronorna på kungahuset..

Dessutom drar bröllopet in 5-6 gånger mer cash än det kostar.. Så vi borde egentligen bara vara glada.






Ful jordgubbe va! Detta e då ingen Hulågubbe inte..







Ja, ja.. Okej, okej!! Det var jag som körde rally med matvagnen på caféet.. Men nu har bäste Tor-Björn lagat!








Min hängmatta! Ne, jag ska inte ha den inne! Men skulle bara kolla om jag fick ihop den. Klart jag fick! Känns dock liiiite osäkert å ligga i den bara.. :) Molle har också provat.












Néa, en adelsdam? :P


Kikade lite på de papper som syster Milia hade när hon "släktforskade" lite i skolan.

Namnet Svinhufvud kanske är adligt.. :)


Svinhufvud, var två svenska adelsätter, båda med härstamning från Dalarna på 1500-talet.

Adliga ätten Svinhufvud af Qvalstad, med ättenummer 145. Den äldste kände stamfader hette Peder Sjurdsson, som är omnämnd 1528 samt levde 1542 i Främby i Stora Kopparbergs socken. Det var fogden Jöns Pedersson († 1636), till Kvalsta (förut Qvalstad) i Östuna socken i Uppland, som introducerades 1627 i tredje klassen - svenneklassen - genom lottning under dåvarande nummer 117, senare nummer 145, med namnet Swinehufwudh, efter vapenbilden. Senare lades af Qvalstad till, såsom åtskillnad från den andra ätten Svinhufvud (se nedan). Ätten har inte varit representerad i Sverige efter 1809, men immatrikulerades 30 januari 1818 på Finlands Riddarhus under nummer 7 bland adelsmän, samt lever vidare där. På kvinnosidan är ätten besläktad med adliga ätten Svinhufvud i Westergötland.

 

Adliga ätten Svinhufvud i Westergötland, med ättenummer 199. Den äldste kände stamfadern är bergsmannen och skräddaren vid Stora Kopparberget, Torkil Andersson, omnämnd 1538-1539, på Hästberg vid Falun. Dennes son Daniel Tårkilsson, fick sköldebrev 22 juni 1581 av Johan III på Stockholms Slott, med det vapen som ätten fört. Huvudmannagrenen av ätten kallade sig för Qvist redan vid slutet av 1600-talet, och numera för Nordqvist. På kvinnosidan är ätten besläktad med adliga ätten Svinhufvud af Qvalstad.






Shit vilka damer!
Detta vore nånting att prova på! Vart finns kursen i Dala-Järna?? :P









“I am not interested in money. I just want to be wonderful.”
- Marilyn Monroe




Kommentarer
Postat av: Idah

Min släkt på mammas sida är också släkt med Svinhufvud på någe vis, det var som tusan! :-) Söt blogg btw. :-)

2010-08-06 @ 22:36:11
URL: http://jagochidah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0