Detta jädra sötsug..

 

Jomen gomorron..





Ska försöka ta mig till Vansbro idag, på hoj..  :P Syster Joz ska försöka fixa barret på mig.. Skoj! Det kan då inte bli värre än det är nu.. Tro mig! Men först ska jag åka å hämta några tavlor. Spännande!

Skulle ha fixat nya däck till den stackars hojen nån dag.. Kör ju med ett vinterdäck å ett sommardäck nu.. :P
Å hur kunde det bli så snålt med pengar denna månad?? Knas. Äh, jag e van å va pank. :) Men lite mer jobb skulle ju inte skada..
Är så trött på Arbetsförmedlingen.. Vad gör de hela dagarna?? Å vart e allt folk?? Jag MÅSTE höra av mig på nåt vis varje vecka till dem. Svarar de?? NEJ. Men hör jag av mig en dag för sent är de på en direkt å hotar: "Nu har du missat att höra av dig! Du kan bli av med din ersättning!!" Men de orkar inte svara på mina mejl???? Å jag söker jobb för fan överallt!! Men ingen vill ju ha en Néa som varken har nån utbildning eller körkort!!


Sötsuget börjar ge sig nu.. Känner mig inte lika sugen på godis längre.. Klättrade väl på väggarna de två första dagarna utan socker.. Detta måste vara lika jobbigt som att sluta röka.. Tar ett äpple om jag blir lite sugen. Funkar fint. Men fick liiite paniksug i förrgår när jag hittade en chokladkaka i skafferiet!! Som tur var hoppade Molle fram å stoppade mig!! Tänk att man kan vara så beroende av socker.. Det vita giftet..

Skönt att jag slapp operation.. Fast doktorn lät så säker på att det skulle bli det när jag pratade med henne. Känns gött. Så nu känner jag mig lite lugnare.. Det e inget fel på mig! :P Lycka*








Fick två kort på min namnsdag! Är förvånad! :P  Ett kort från mamma å ett från mormor. :P
Molle smög sig in i bilden...








Har vänt på mitt bord.. Hade det åt andra hållet förut, för att få mer plats.. Men mer plats till vadå?? Det e nog bättre å ha det så här..
Funderar fortfarande starkt på att måla bordet svart..








För att Cola smakar bäst i glasflaska!









Molle myser nästan ner kudden i golvet..








Ja, jackan e snygg.. Synd bara att den e så jävla obekväm i armarna.. Ja, ja.. Får man väl leva med då..








Mitt pepp i badrumsskåpet. :P








Molle spanar på grabbarna som spelar kubb.. Heter det kubb..? Jag vet inte.. :P









Att komma ihåg..

* Det finns två personer här i världen som du skulle kunna dö för.
* Minst 15 personer här i världen älskar dig på något sätt.
* Det enda skälet till att någon här i världen hatar dig, är att han eller hon skulle vilja vara som du.
* Ett leende från dig kan göra någon annan glad, till och med någon som inte gillar dig.
* Varje kväll finns det någon här i världen som tänker på dig innan han eller hon somnar.
* Du betyder allt för någon.
* Du är verkligen speciell och unik.
* Någon, som du inte ens vet existerar, gillar dig.
* Även om du gör ditt livs misstag så kommer något gott ur det.
* När du tror att världen vänt sig emot dig, titta en gång till.
* Kom alltid ihåg de komplimanger du fått. Glöm alla förolämpningar.









Hihi.. Bild som Emma satt upp på jobbet för längesen.. :P








Jädra unge.. :P








Roligt örngott.. :P








Mintchokladkaka!


100 g smör
100 g mintchokladkakor, t.ex. After Eight
2 ägg
2 dl strösocker
2 ½ dl vetemjöl
2 ½ msk kakao
1 ½ tsk bakpulver



Glasyr:

150 g mintchokladkakor, t.ex. After Eight



Smörj och bröa en form med löstagbar kant, ca 21 cm i diameter. Smält smöret i en kastrull på svag värme. Dra kastrullen från värmen och bryt ner mintchokladkakorna. Låt smälta och rör till en jämn smet. Vispa ägg och socker pösigt och tillsätt sedan chokladblandningen. Rör om noga. Blanda mjöl, kakao och bakpulver och rör ner blandningen i smeten. Häll smeten i formen och grädda 18 minuter i 175 grader.
Ta ut kakan ur ugnen och täck toppen med mintkakor. Grädda ytterligare 5 minuter för att kakorna ska smälta och bred sedan ut dem så att de täcker hela toppen. Låt stelna och ta sedan försiktigt bort formens kant. Förvara svalt.





 

Pippi: The shitkid number one!!

 

 

 

 

 

"I'm not offended by dumb blonde jokes because I know that I'm not dumb. I also know I'm not blonde."

- Dolly Parton

 

 

 

 

 

Bästa Gaga-låten just nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0