Headache..


 

 

Har haft ont i huvet både igår och idag.. Igår låg jag bara å vilade.. orkade inte göra nånting, hade så ont så jag visste inte vart jag skulle ta vägen.. Å inte en enda tablett hade jag hemma heller.. Kunde till slut somna på kvällen i alla fall.. Men när jag vaknade var huvudvärken kvar.. Fast lite mildare å jag mådde inte lika djävulskt illa..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Typiskt att man tror att man lånat en bra å rolig film å ska hem å mysa å må bra.. Men nee då.. Då har man lånat värsta deppfilmen (nä inte Johnny Depp..) Som man blir lessen, förvirrad å lite skrämd av.. Ja, till å med mardrömmar fick jag av den.. :( Tur att Molle sover hos mig å vaktar mig om nätterna.. Ja, konstig film. Glömde till å med bort å äta godiset jag hade i min fina skål..

Ne, nästa gång jag lånar film ska jag läsa lite bättre på baksidan av fodralet..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Imorgon kommer mamma å hälsar på mig.. :)

Har inte bestämt mig om jag följer med henne till Smedjebacken på fredag.. Vore skönt å åka bort lite igen..

 

Å jag hatar att åka buss.. Är typ därför jag e galen å cyklar istället.. Så drygt att stressa till bussen.. Jag e en snigel. Fast nästan jämt är bussen sen istället.. Å om det regnar eller snöar får man stå där å bli blöt å kall.. Fy fan.. Hate it. Fast vi har fått en busskur vid Nimatopaal nu där jag brukar kliva på! :) Det var på tiden!

E ju pinsamt å stå vid vägen bara: "Här står jag, plocka upp mig.." Å alla bara glOOOOOOOr på en när de susar förbi i sina bilar.. :P

Jag glömmer bort att jag lär kliva av bussen också.. Sitter å drömmer..

Å busschaufförerna e ofta sura å otrevliga..

Buss sucks!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fika hos lillasyster.. Mmmm Hobnobs!! Godaste kaffekakan! Perfekt med mini-Hobnobs.. Då kan man äta supermånga!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gött å ha sin egna cykel igen.. Med vinterdäck å allt! :P Kanske Jossan äntligen kan få tillbaka sin stackars rosa hoj.. :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

knasig bild från förra året..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jossan har köpt nya "vinterskor".. :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jaaaa.. Detta e min faster Monica.. Det är nog därför man e som man e. :P

Ja.

Kolla katten på stolen! :P Alien. :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






Myyys..
Hmm.. "Fröken Fattiglapp".. Jo tjena.. Jomen faktiskt. Om man e söt å snäll blir man bjuden! :P

Tyckte faktiskt jag var värd en räkmacka.. OCH Coca cola! Riktig! Nu behöver jag typ inte äta mer det här året. :P Mätt!!

















 

Så här vill jag ha mitt hår.. :) Men väntar på att luggen ska växa mer... Det e drygt å vänta på hår..


















 

Gillar Vanita. Min nya "glad"-förebild. :)

Fattar inte hur hon kan va så glad å positiv hela tiden.. Inga bekymmer liksom! :)

Jag ska försöka bli lite positivare jag med! Ska öva.. Gå runt å le hela tiden.. :)

 

 

 

 

 


 

 

 

Till lilla du som undrade om BDD..

här kommer lite fakta.. :)

 

 

 

 

 

Body Dysmorphic Disorder - BDD - är en sjukdom som yttrar sig genom en besatthet för en viss defekt, påhittad eller existerande, på kroppen. Personen är fullt upptagen och besatt av en eller flera delar av sin kropp.

 

Många människor använder smink, tränar på gym, fixar håret osv för att se bra ut. De som har BDD går ett steg längre..

De är fullt upptagna med att kolla på skavanker, äkta eller påhittade, i ansiktet eller på kroppen. Det har oftast en nedvärderande syn på sig själva. Oftast rör det sig om en speciell defekt, såsom ögon, näsa, huden, öronen, eller något annat kroppsligt, såsom bröststorlek eller storleken på könsorganen.

De är helt övertygade om att deras skavanker finns på riktigt. Oftast är det perfektionister med höga krav på sig själva och har extremt dåligt självförtroende. Besattheten gör så att personens sociala liv, partner, jobb eller skola blir lidande. BDD kan variera från ganska mild till mer allvarlig karaktär..

 



Det kan liknas lite vid Anorexia, där personen tror att hon/han är tjockare än hon/han är i verkligheten.

Andra sjukdomar som är kopplade till BDD är OCD - obsessive compulsive disorder - tvångstankar eller tvångshandlingar. Även depressioner och andra ångestrelaterade sjukdomar samt social fobi är nära relaterade till BDD.
Människor med BDD är oftast väldigt förtvivlade och självmord eller självmordstankar är inte ovanligt. Det händer ofta att människor med BDD går igenom plastikoperationer, men oftast hjälper inte detta, då de helt enkelt flyttar fokus till en ny kroppsdel. BDD är ganska vanligt. Man räknar med att det finns ett stort mörkertal..



Det är viktigt att du får kontakt med någon som verkligen förstår vad det innebär att ha BDD. Det finns flera olika yrkesgrupper: psykiatriker, psykologer, kognitiva terapeuter, legitimerade psykoterapeuter. Det finns läkare som kan hjälpa dig att få en diagnos på vårdcentraler, privata mottagningar och inom sjukvården. Kognitiv terapi och ev medicinering den bästa behandlingen.

 

 

 


 

 

Néa har inget födelsemärke.. :P

 

 


 

 

 

 

 

För att torktumlaren e kass..  Man ska egentligen inte torktumla.. Det e bara nåt dumt jag börjat med nu.. Men tvätten hinner inte torka ändå..

Får hänga tvätt överallt i lägenheten. :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Va? Lampa?? Nä, tvättställning e det väl?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Jättekul å vakna med kalasbyxa i huvet! Jättekul matte..*






 

 

 

 

 

*Gå bort matte! Det här e MIN strumpkoja!*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Néa flytta hit?? Hmmm.. Kanske blir så.. Skulle slippa mycket oro då tror jag.. Meeen jag gillar min lägenhet.. :( Hur ska jag göra..?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Detta är en "vinhöna"! :) Som jag tror Sussi har gjort själv.. :) Så snygg! :) Fast stackars hönan har åkt tvättmaskin lite för mycket, så både näbb å ögon har trillat av.. :)

 

 

 

 

 

 

 

Pappa å Höna Pöna.. Knapparna har också lossnat i tvätten, så det ser lite brutalt ut.. :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Halloweeenmys. :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hittade ett gammat kärleksbrev jag fick när jag var typ 9 år.. :D Kul!

Bara så ni vet så e jag den gulligaste tjejen på jorden! Jag har papper på det! :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suck... Blev inge bio i söndags.. :( Kunde ju gått själv men jag orkade inte cyka till Vansbro å på söndagar går det typ inga bussar..

De kanske kör filmen igen längre fram... Eller så får köpa den sen istället.. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Denna reklamfilmen för kondomer var så jäkla rolig!! Höll på å dö av skratt! Så jäkla kul!! :D

De visade den på programmet Panama.. Mycket bra program. Går på onsdagar på 2:an..








"It's a quarter after one, I'm a little drunk and I need you now.."






Kommentarer
Postat av: Cicci

Jättegulligt kärleksbrev!! :)

2010-11-08 @ 22:50:15
URL: http://ragerasbasta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0