"Det e lika bra å sluta drömma.."

 

Varför ska det krångla i Vansbro-jävla-kommun jämt??? Ska det vara så svårt att få ut sin lilla lön?? Damen som jag behövde få en underskrift av fanns inte på sitt kontor förra veckan.. Hon var nånstans på utbildning å sen skulle hon ha semester. Hon svarade i alla fall på mitt mail, men hon var jäkligt otrevlig tycker jag. Fick värsta sura mailet med massa utropstecken å grejer.. Å sen avslutade hon mailet: "..men lägg pappret i mitt fack, så fixar jag det när jag kommer tillbaka den 4 oktober.." Tyckte hon..

 

*kurr kurr*


Jaha? Jag vill ha min lön nu, måndag, idag! Tror hon inte att jag har räkningar å så typ?? Jag e en arbetslös "ungdom" som lever under existensminimum?? Jag äter just nu mat hos folk som vet hur dåligt jag har det, folk e snälla å skänker mig pengar, mitt kylskåp e tomt å jag har bara äpplen att knapra på..

 

 

 

 

 

Jag pallar snart inte mer.. Mitt psyke e pajat. Det e svårt å ta sig upp igen.. Nu känns det helt jävla omöjligt.. Så här tungt har det aldrig varit.. Det e svårt att tro på sig själv.

Soc e det ju helt sjukt att man inte får hjälp av..: "Vi behöver de här tiotusenåttitre papprena från dig bara, men tro inte att du får hjälp för det lilla vän.. Och om du får det, får du svar om nåra veckor.. Om vi hinner.." Typ.. Fy fan igen..

 

Fick i alla fall tag på en dam som kunde skriva på mitt lilla lönepapper till slut.. Men sen var det lika svårt å få tag på en löneassistent också.. Alla var lediga typ. Men hittade väl en i ett hörn till slut.. Hon bara: "Det e luuugnt, har du Swedbank får du dem nästan direkt.." Jaha..? Jag var där i onsdags.. Det e måndag nu.. Inte ett öre finns på mitt konto.. Så jag lär få tag på henne idag.. Får höra vad som e fel...

 

När jag blir stor å blir chef kommer jag aldrig bete mig sådär mot folk.. Fy fan!! Jo, det finns nåra bra också, men de är få..

 

My life sucks right now..

 

 

 

 

 

 

 

 

Molle fick typ kanin-tassar istället för katt-tassar när han föddes..

 

 

 

 

 

 

 

 

Förändring.. :P Cool bild va? :P Hittade en jättecool sida på nätet där man kan ändra frisyr å smink på sig själv. Coolt! Provade lite snabbt.. :) Nej, jag har bruna ögon på riktigt.. :P

 

 

 

 

Jag i mörkt hår å blå ögon!! :P

 

 

 

Orkade inte vara så noga för jag gjorde bilderna på Jossans jävla skitdator!! Fy fan vilken trög dator!! Fick panik på den!! Aj löv my computer.. Jossans e kass! :P Man tappar verkligen tålamodet å vill bara skrika!! :P Som sagt.. Aj lööööve my computer! För jag har köpt den heeelt själv utan hjäääälp! Utan pojkväns-händer eller pappa-händer som "ska visa hur man göööör.."  :P And I looove my camera! För jag har köpt den sjäääälv.. And I love my mobil, för jag har köpt den sjääälv.. :P Å jag e så nöjd!

 

Har sovit hos syster nåra nätter för jag behöver typ sällskap.. Så jäkla störade det e.. Folk har fan ingen respekt i hennes trappuppgång! Jossan å jag smyger runt som små möss verkligen, medans Jossans granne kutar runt som en idiot hela nätterna å bara smäller igen dörren. Verkligen smäller.. Å Jossan bor så klart högst upp! Jädra Rapuntzel-Jossan! Men det e bra för rumpan å gå i trappor! :P Men om man ska duscha eller diska får man typ spola vatten i en kvart för å få varmvatten.. Jag skojar inte. Det suger..

 

 

 

 

 

 

 

Recept-tajm!!!! :P

 

PollyPaj!!

 

 

 

200 g mörk blockchoklad

175 g smör

3 ägg

2 dl socker

1 dl vetemjöl

1 påse Polly

 

Smält smöret ihop med blockchokladen.

Vispa ägg och socker.

Blanda ihop chokladsmeten och äggsmeten och tillsätt vetemjölet.

Smöra en pajform och häll i smeten och peta Pollygodisar i formen.

Grädda i mitten av ugnen i 175 grader i 30-35 minuter.

 

 

 

 

 


 

 

 

 


Gratis Choklad

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Nu får man ha mössa på sig när man cyklar på morgonen. Gött. För jag e så frusen, å det blåser kallt om öronen annars..

 

Å vad jag e less.. Lesslessless.. Förlåt. Jag tycker allt e tråkigt. Vilken gnällkärring jag e.. Men nu e jag verkligen less.. Kan någon roa mig?? Tråk, tråk.. Det kanske vänder snart, får hoppas på det..

Jag vill ha jobb nu! Blir galen på detta snart! Man lever inte om man inte har jobb.. Man vänder på dygnet, äter fel på fel tider, sover kasst, har inte råd å göra nånting å man vågar inte göra nånting ifall man får jobb....

 

 

Man skulle kanske flytta iväg i alla fall... Ett tag. Jag vill till Rättvik! Eller kanske skulle dra till Falun..? Där bor ju syster Milia också! Men helst vill jag ju flytta till farfars hus i Vansbro.. Men då får han se till å flytta nån gång! :P Han vill ju det! I så fall måste jag ha ett jobb först så klart.. Men det känns ju rätt omöjligt. Snacka om att man blir deprimerad av att få nej hela tiden..

 

 

 

 

 

 

 

Så stor mössa! Jag fattar inte.. Ska den va så här stor..? E min skalle för liten? E min mössa för stor?

 

 

 


 

 



 

Sen ska jag ha massa arbetsgivarintyg som ska till Arbetsförmedlingen kom Ralf på nu! Kunde han ju sagt sist vi sågs??? Jag har försökt fixa det, men allt ska visst va så jävla omöjligt i denna fucking kommun??? "Jag kan fixa det i slutet av nästa vecka.."  Tyckte löne-damen.. Jaha???? Om jag vill ha det NU då??? Vafan e detta???

 

Nä, jag drar fan snart till Hollywood å blir lyxhustru i alla fall.. Det e min plan B.. :P  Jag önskar att jag vore elakare!! Kan ingen lära mig det??

 

 

 

 

 

 

 

 

Lady Gaga e verkligen underbar. Allt hon gör e bra å jag tröttnar aldrig på hennes låtar!

 

 

 

 

 

 

 

 

Så röstade jag förra veckan dårå.. Känns bra i magen. Å i hjärtat.

Sladdade in på parkeringen vid Håmbaj (hemköp) med hojen tidigt på morgonen.. Studsade in på biblioteket bland alla tanter.. Och Joel.. :P Jag plockade åt mig nåra lappar i olika färger å kryssade å kryssade. Hade inget leg, men det gick bra ändå.. :) Bara man ler å blinkar med ögonen å ser lite bortkommen ut så brukar det funka fint ändå. :)

 

Men det blev ju blått.. Smurfjävlar. Ja, ja.. Det visste man ju redan. "Det går åt helvete i alla fall.."  :)

Jag blir rädd för folk.. När de beter sig så här.. Tar bort varandra från facebook å håller på, för att man inte tycker samma sak.. Helt sjukt. Att folk kan bli så hatiska..

 

 

Alla tycker olika, låt de få tycka vad de vill. Alla gillar inte fiskbullar..

Krama varandra mer!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Snälla. Köp ingen riktig päls..

PETA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blomstermissen Jomin. :)

 

 

 

 

 






Dagens Néa-look alike: Britney!!!

Njaa, Britney e bra mycket finare! :) Men hon har ju proffshjälp till allt å skitdyra krämer å skit. Har INTE jag. :P Det funkar bra ändå. Å jag luktar gott! Det gör inte Britney. Säger i allafall hennes pojkvän.. Hon luktar "surt" tydligen.. Schyssta pojkvännen å skvallra till tidningarna då! :P

















Jag har inte vågat smaka på mina True Blood-drycker.. Tror det smakar skitäckligt!!













Filmtips:

BIG
Now & then
Grease
She's so lovely
Mask (med Cher, inte Jim Carrey)
Click
51st dates
Pojkarna i mitt liv
Wedding singer
Lejonkungen
Cool runnings
Dirty dancing
Ace Ventura
Drömkåken
Black snake moan












Ett klipp ur filmen BIG. Aj löv it!

















Bra att jag grillade så mycket i år då... Nada. Men jag får väl grilla nästa år istället.. Den håller till oktober 2011. Så det e lugnt! :P
















Mys.




Min Molleboll.. Ja, jag har kattlucka å hyllor klara.. Bara å skruva upp.. Men har inte orkat.. Har varit så less på allt.. Å jag vågar inte släppa ut min Molle.. Men lär väl göra det snart ändå.. Han vill så gärna ut, å jag blir tokig på att han e inne å dampar runt.. Han lär väl få ha sin "frihet".. Men aj vad det kommer göra ont i mig om han försvinner.. :(

Nu törs jag i alla fall ringa dit jag vet att han går om han försvinner.. Nu bor det nog mycket trevligae folk i det huset.. Som går å tala med i allafall..















Keps-Néa









Keps, keps..











Just det ja.. :P
















Carolina Gynning e så fin! Å rolig! :)









Ett klipp från en bra serie som gick på Z-tv förut..

Jag blir så berörd av det.. :'(

Såg att tjejen i klippet var med i tv4:as nya serie "Välkommen åter". Jättekul serie! Den borde ni titta på! :)















Hmmm.. Ska Néa vara underklädesmodell snart?? :P Ja, vi får väl se hur det blir med den saken..


Helt sjukt att Heidis bh e värd typ 11 miljoner dollar.. Jag önskar mig en sån nu när jag fyller 25 i november!








"I wonder if you know how it really feels to be left outside alone.."







Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag förstår inte varför du inte kan få ett jobb, och dom som SKA hjälpa dig inte hjälper dig! Gaaah, jag blir riktigt förbannad på dom!

Jag sa till Joz att du skulle gå upp och höra på hemköp, dom behöver folk tror jag! Sen ska dom se över vikariebehovet på mitt jobb, så jag kan ju alltid rekomendera dig om du vill det:) Du har ju varit där förut så dom vet ju vem du är.

Håller en tumme att det löser sig för dig snarast!

Kram

2010-09-27 @ 16:46:21
URL: http://soooooooofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0