'Cause I'm a free bitch, baby..

 

 

 

Haft lite bloggpaus..

 

 

 

Varit hemma nåra dagar nu.. Mått jäkligt dåligt. Konstigt å va hemma.. Får typ damp av att inte göra nåt..

 

 

Asså, vi har en lunchgäst i Saltvik som förgyller hela min dag! Jag går typ runt där på restaurangen å försöker vakna till liv nångång.. Å så dyker "Mr J" upp! Han får mig på superhumör när han e in å käkar lunch! Trevligare kis får man leta efter! Sånt behöver jag! Massa positiv energi!

Jag hade helt glömt bort vad han hette ett tag. Namnet vat totalt borta.. Men nu har jag tjuvkikat på hans Visa-kort.. :P Så nu vet jag igen!

Han ser ut som en Jonas, men det heter han inte.. :)

 

 

 


 

 

 

Trött Néa efter supercykling till Vansbro!

 

 

 

Jäää..

 

 

 

 

 

 

 

Superhojen.. :P Påskstajlad å allt!

 

 


 

 

 

 

 

Soc i Vansbro kan ju lägga ner helt.. Fy fan va sur jag e.. De skulle skicka in två intyg till CSN åt mig för ett tag sen. Men det har de tydligen inte gjort.. CSN har inte fått intyg från soc. Så jag fick det inte sänkt..

Tack för ingenting era jävla megafjantar.. Fy fan! Men jag sökte om nedsättning igen för det här året.. Å det gick bra. :) Så nu har jag fått det sänkt..

 

Tack, mamma.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hmm.. Är tungt just nu.. Men det blir bra.. :) Har varit på botten å rotat igen.. Man måste verkligen till botten, för å komma upp igen.. Å nu har det varit riktigt tungt.. Till slut blir man förbannad istället å då vänder det.. Man får ny kraft. Men man måste verkligen ända ner först.. Så funkar jag i alla fall.. Så nu är jag förbannad, alltså kan det bara gå åt rätt håll. :) Snart e SuperNéa tillbaka.. Kanske kommer ta ett tag. Kommer nog stänga in mig lite. Men det blir bra :) Är på rätt väg..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Å inge mer socker, Néa! Bara frukt hädanefter. Baske mig!!

Jag vet.. Har sagt det tusen miljarder gånger, men nu e jag pepp!

Jag blir helt sjuk av socker.. Adjö med dig, du vita gift!! :P  I don´t neeeed yoooou!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Typ alla ska ha bebisar överallt åt alla håll..

Tremänning Marina ska ochså ha en till beeebis! Så kul!! :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja.. Å här e min bebis..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

So what, I'm still a NéaStar!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Glass men stjärnor! Det kan ju inte bli bättre! :P

 

 

 

 

 

 

Mmmm..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

At Néa's place..

 

Ja, jag e knasig. Förlåt, jag gillar verkligen inte solen.. Den stressar mig på nåt vis.. Jag hatar å sola. Ligga still å typ hålla på å dö i värmen.. Nä, fattar inte grejen.. Å faktiskt e solen farlig! Hmm.. Kan funka att sitta i solen om man har vatten nära. En sjö typ. Så man kan bada. Var sjukt längesen jag badade ute.. Men nää, det var det ju inte! Jag badade ju i Djupsjön (som inte e Djup på någe vis..) förra året! Men innan det har jag inte badat ute på typ.. Fem år eller nåt.. Knas. Å jag behöver en ny bikini..

 

*Jag e en vampyyyr, didompitidom...*

 

 

 

 

 

 

 

"Hmmm.. Vilken färg ska man kööööpa?" tänkte Néa.. "Äh, jag köper båda två!"

Typiskt mig..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Skulle ha flyttat på mig också.. Vill nog inte bo i Järna mer.. Har väl inget som håller mig kvar där egentligen.. Fast  jag trivs ju så bra i min lägenhet.. :/ Men blir nog å flytta till Vansbro.. Men finns ju inga lägenheter! Helt sjukt.

Jossan flyttar till en fin lägenhet i Grönalid snart.. Har planerat det här jag. :P För sen kan hon flytta till Lars i Äppelbo tycker jag, å då kan jag ta över lägenheten i Grönalid! :)

 

Fast jag borde helst flytta till farfar..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Åååjj.. Jag vill åka på roadtrip. Jag döööör.. Var så längesen jag lämnade byn.. Blir galen snart..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Filmer för 20 kr styck.. Det gillar vi :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Åååjj.. Nu har Jomin lutat sig mot skylten igen.. :P

 

 

 

 


 

Hela världen är så underbar om man är korkad, tom och glad..






 

 

 

 

Det börjar ordna upp sig med nästan alla orosknutar i magen.. Men den största e kvar.. Vet inte hur det ska lösa sig.. :( Jag e jättelessen.. Å det skär i mig hela tiden.

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*Bara 5 minuter till, matte...*  Trött kille..


 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

Hihi.. Smygfoto på syster med nalle. :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jäää.. Nu har jag också skaffat mig värsta coola linnet!

Var ju massa krångel sist jag försökte beställa det. Men nu har de fixat det på bättre vis! Paypal e skit. Funkar aldrig.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Påsk ja.. Påsken spenderas troligen till skogs i år. :) Gött det!

Å helgen efter, Valborg, blir det Rättvik!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bordet före "Néas pyssel å knåp"..

Skitfult å förstört med massa ringar å skit.

 

 

 

 

 

 

 

 

Tadaaa.. Efter! Gryyymt! Aja, bättre än det såg ut innan i alla fall.. :P

 

 

 

 

 

 

 

 

Inspirationen..? :P Från Bröderna Hårdrock! :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"Néa, vi har för starka känslor i oss. Vi tycker om för mycket å blir för lessna. Vi är inte skapta för detta liv.."


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Nåra av mina smeknamn:

 

:P

 

 

  • Pnuppan
  • Mymlan
  • Linnet
  • Norpan
  • Skorpan
  • Lille
  • Jonsson
  • Linny
  • Dolly
  • Néolf
  • Lijo
  • Snoffsan
  • Beata ( fråga Knot.. :P )
  • Ninni
  • Mummen
  • VickeNéa (Vickevire)
  • Leia
  • Gaffeltrucken (??)
  • Prinsessan
  • Pita (Pepita)
  • Lillefot
  • Smurfan
  • Snigel
  • Lille



 

 

 

 

 

Hmm.. Denna mössa.. Gillar inte.

Den fjantiga jädra tofsen på mössan e gjord av blårävspäls..

En vanlig mössa av bomull, som värmer alldeles utmärkt som den är, får ett tillskott i form av en tofs från en torterad och ihjälplågad blåräv från en blårävsfarm i Finland. Asså, på EN tofs går det EN räv.. EN räv! Sjukt.
Kronprinsessan har en. Men hovet hävdar att den e fejk.. Men den ÄR äkta!
Pernilla Wahlgren köpte också en mössa.. Men ångrade sig när hon fick veta vart den kom i från och hur djuren behandlats..
Men ändå.. Köp inget med päls över huvud taget!!







 


 


 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

I'm special, not retarded...  :P

















 

 

 

Du skadade hela mitt väsen
Du sa att jag alltid gjorde fel
Du klagade på hela mitt väsen
Tills jag inte längre var hel
Man skadar inte om man älskar
Vilket du faktiskt säger att du gör..



 

 

 

 

 

 

Mina nya dojor! :)

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Jag har värsta coola termosen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Néa..?

Eller Posh Spice..? :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 



kom ge mig sommar
kom ge mig liv
kom ge mig kärlek och livsmotiv
kom ge mig kroppen
kom ge mig allt som du har
och jag ska stanna kvar..


 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0