Bloggpaus..




Jaha..? Jag har tydligen haft en bloggpaus.. Ja,ja.. Jag har ju typ jobbat dygnet runt. Bra det, men börjar bli jobbigt nu.. Får se hur det blir från nästa vecka.. Hoppas det blir som vi tänkt, så jag får jobba i veckorna å att Hemliga L tar helgerna, eftersom hon går i skola på veckorna.. Vore skönt å slippa jobba helger.. Sen får vi se om alla systrarna Jonsson kommer jobba i Saltvik framöver.. :) Ballt.



Å, jag vill att det ska bli vår nu.. Jag e så less på snön.. Vill att den ska försvinna så jag kan börja cykla igen! Så jag slipper åka jäkla tåg å kass buss!!

Så jobbig jag har varit förut.. Cyklat till caféet vareeeviga dag.. I alla väder. Regn, storm, 15 minus! Jag var en idiot. Jag fattar inte nu hur jag pallat å cykla varje dag.. Minst 3 mil om dagen! Var det typ över 20 minus å kedjan typ fryst fast, så cyklade jag 3-4 mil inne ändå när jag kom hem från jobbet.. På motionshojen alltså.. För jag blev så rastlös om jag inte fick cykla.. Det var sjukt. Men jag antar att det var massa andra saker i livet just då som gjorde att jag kände så..


"Men vi vänder blad.."



















På väg till jobbet en kall kväll.. Saltvik känns som hemma.. :)  Myyyyy hometown ♫.. 
För den här bron har man ju aldrig gått, cyklat eller sprungit över förr när man var liiiten.. :)


Å alla saltviksbor som e in på pizzerian bara: "Heeeej Néa!! Har du kommit hem igen!!" Jag fattar inte att de känner igen mig ens.. :) Har ju ändrats liiite sen vi sås sist typ.. Typ 11-12 år sedan.. Eller ännu längre tillbaka..



Å vad knasigt jag tycker att det är att jag får slänga så mycket av barnportionerna! Barn äter skitdåligt!! Varför äter de inte??? De har typ bara gnagt lite på en korv.. När jaaaag var liten så var det skithäftigt att få äta på restaurang! Jag åt alltid upp allt!!
Samma sak var det när jag jobbade på caféet.. Barnen åt inget!! De sitter bara å e hyperjobbiga å vill inte äta nåt! Bara springa runt å skrika. Jag fick alltid kasta bort halvätna kokosbollar, ibland var de helt orörda.. Gå inte på fik å restauranger med barnen om de inte äter!! :P

Tänk på barnen i Biafra!!






















I fredags drog jag, Jossan, Lars å Fredrik ut på en liten tokresa till Borlänge! :) Blev lite stressigt, men kul var det! Gött å dra iväg en vända, från lilla byn..
















Jag kom på att jag typ inte hade nå trosor.. Så köpte ett gäng när vi var iväg i fredags.. Blev nåra strumpor också! :P


















Har fortfarande inte hunnit prova detta kaffet.. Snaaaart!





















Ja.. Mitt djur Molle..




























Jag hittade en! SÅ sjukt fint med blå orkidé! Smurf-orkidé..? Jag kallar den Smurfan.. :) Rätt billig var den också faktiskt.. I Borlänge var de dubbelt så dyra??? Knas. Jag ska försöka att inte döda den..




























Så här ser garderoberna ut, Lars! :P Fast jag e osäker på om jag vill bli av med dem.. :P Jo, det e MIN pokal på skåpet där ja.. Ifall ni undrar.. :) Det lilla fina svarta skåpet e från Erikshjälpen! Köpte jag väl för.. 6 år sen kanske.. :P Vet inte vart jag ska hänga upp det.. Har dåligt med hörn i min lägenhet.. :P


( OBS! Supergammal bild. Det är INTE hemma hos mig. Så fult bor jag inte.. :P )






























Jossans lilla Ting.



















Liten Diva med nosen i vädret. :P

























Måste till doktorn ändå tror jag bestämt.. Förstod jag väl.. Hur jag nu ska hinna det..? Men e väl inget farligt, men jag har grymt ont å det e jäkligt irriterande att gå runt å ha ont hela tiden.. Jag e en SurNéa..


























Mitt å Jossans "julbord" :P Nä, karamellerna hade vi inte i tacosen..


























Bra att jobba med mat.. Får man äta gratis! :P Det e jag fan värd, så som jag ställer upp å jobbar jämt! :P Slipper man lägga pengar på massa onödigt käk.. :P






























What thöö?? Här ska man köpa frukostbröd.. Men nee... I Järna e vi hungriga..























Tabberas...






















Schlutt!!



















Öööönskar mig!






















Men va?? Vad e det för knöl där?? Jag som bäddade så fint!












Jaha.. Bara MysMolle..
























SuperNéaaaa!


























Vi gillar Heidi Klum!

























En ny hemlis från systers jobb.. Nä, jag äter inte kött.. Jag pillade ut skinkbitarna! Jossan å Néa=Systrarna Deg...


















För nån vecka sen kom det in en tokig gubbe på pizzerian å påstod att jag var "himla lik" prinsessan Madeleine.. Jag håller verkligen inte med.. Prinsessa e jag! Men ingen Madeleine.. :P





























Så snygg spegel! Skulle hänga skitfint i min hall den! Svårt å se hur den ser ut..
Finns på Nisses! Tavlan på Marilyn bredvid e ju också supersnygg! :)




















Julpimpade min mikro lite.. :P Men nu ska alla julgrejerna ut! Är så sjukt trött på julen nu!!
























Hallå?? E ju bara halva burken fylld med hudlotion!! Snålt Apoliva! Snålt!!























En gammal bild jag hittade på min misse Jomin från när vi bodde i Saltvik.. Den svartvita missen heter Masen. :) Var Sonjas katt. Han typ adopterade Jomin. :)


















På Néas kyl.. :)

























Molle tittar på Volvopojkarna som sladdar utanför fönstret.. :)























Ja, det e inte lätt int.. Att bli över.. :P






















Jaha..? Å nu då..?







"Jag börjar bli trött, jag brukar se dåligt med höger öra då.." 

- Sliten Néa






 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0