Kaos igen..

 

Kaos i mitt huvud... Hur ska jag få ordning på allt..? Ge mig ett jobb nu!! Blir galen på arbetsförmedlingsfolk, praktikmentorer, försäkringskassetanter, jobbcoacher å fula gubbar..

 

Sover kasst. Mardrömmar varje natt..

 

En grej e så sjuk med praktiken på Mossebo.. Jag är ju på praktik nu först å sen från vecka 29 ska jag få jobba.. Jag ska tydligen vikariera 4-5 timmar om dagen då.. Men ändå vara kvar där resten av dagen på praktik...? Alltså: Jag e där 8-9 timmar om dagen, men får betalt för fyra timmar.. Så de slipper ta in mer personal.. Känns inte okej.. Känns inte okej.. Är inte detta att unyttja stackars arbetslösa "ungdomar"? För man e "ungdom" tills man e 26.. Också knäppt! Känns inte alls bra detta.. Ska försöka få tag på Jocko å höra om de får göra så här.. Ingen har ju nån koll på Arbetsförmedlingen i allafall.. Noll koll..

 

Ne, det e nog flytta som gäller.. En liten bit bort..

 

 

 

 

 

Syster Milia med vännen Robert hälsar på Jossan i Vansbro. Oliver kunde inte följa med, så Milia tog med Olivers kompis istället. :) Ja, så kan man ju också göra.. :P

Milias lilla misse Willly ska bo hos Jossan ett tag. Willy har just blivit kastrerad, därför han e lite groggy.. :) Man ser knappt Willy på bilden för han e så jäkla vit. :P

Milia har ju snygga strumpor...

 

 

 

 

Ovanligt lugn willy..

Hihi, Milia har spillt sås på Willy.. :P

 

 

 

 

 

 

Trött..

 

 

 

 

Jossan fick för sig att hon skulle bjuda oss alla på käk. Jag var sugen på kycklingsallad. Det var jordgubbar i den??? Blä! Typiskt att de har dressingen i botten på salladen.. Suck! Jag e ingen sås/dressing-tjej.. Jag vill ha torr mat!

 

 

 

 

 

Willy på Lejonkungen-handduken. Kanske han ligger å drömmer...

*Jag vill va Simba..*  :P

 

 

 

 

Willy söker tröst hos Milias kompispojke..

* They took my balls, dude.. :( *

 

 

 

 

Röd syster Milia.

 

 

 

 

 

 

 

Åååjj.. Varför köpte jag inte massa sånna här skålar på swap meet i Rättvik förra året?? Skitbilliga där ju! 25 spänn! Dumsnål jag var då asså! På nätet tror jag de kostar 130 kr st. Tycker de e skitballa!

 

 

 

 

 

 

Å, vad jag längtar till att jag får åka till stugan.. Frid i själen.. :)

Får INTE glömma myggmedlet!!

 

 

 

 

 

 

 

 

*Va? Har jag fått nya supersize-matskålar??*

Nääjööö.. Det e ju mina blomkrukor jag glömt bort att jag har. :P Får se om jag orkar fixa med fler blommor...

 

 

 

 

 

 

 

Mästerkatten i Shrek påminner starkt om min misse Jomin när han "hänger päron".. :)

 

 

 

 

 

 

 

Sååå gott det e med is-te!  Ett av mina snygga blåa glas jag fick av Bandidos-Lasse för nåra år sen.

Tack, tack! :)

 

 

 

 

 

 

 

 

"Korv, mos och människor". Jättebra bok jag vann på nån tipspromenad för massa år sedan.

 

 

 

 

Klasse kock! Skitbra å enkla recept. Som typ Punksemla å sånt.. Alla borde köpa!

 

 

 

 

"Kikkis Glassiker". Skitbra bok med olika enkla glassrecept. :P Köpt på Erikshjälpen för typ 7 år sedan.. :) Min favorit i boken: polkaglassen!

 

 

 

 

 

 

 

För det e ju i badrummen det är bäst ljus.. :P

 

 

 

 

 

"Tonight", första låten jag hörde med Eddie Meduza.. Den och "Jätteparty ikväll". Fortfarande mina favvolåtar med Eddie. :P De var med på en kassett jag fick av mormor när jag var sju år. :) Hon visste nog inte riktigt vad det var för kassett hon köpte till mig. :) Men tack, mormor! Bästa presenten ääävööör!

 

 

 

 

Åååjj.. Varför nyser jag jämt av riskakor..? Jobbigt. :P

 

 


Kommentarer
Postat av: Nises

Åh galet snygg skål! vart finner du dessa på nätet?:)

kram!

2010-07-07 @ 23:08:49
URL: http://nises.blogg.se/
Postat av: Nises

tack för hemsidan! får nog bli en beställning av en skål:)

2010-07-12 @ 00:40:06
URL: http://nises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0