Dompetidoooo..

 

 

Trött.. Sover dåligt som fan igen.. Tur att det finns snällisar som ringer å väcker mig på morgonen.. Så jag inte försover mig när jag ska upp.. Svårt å få rutin på saker när man inte jobbar.. Det e så trist å va arbetslös.. Hatar det.. Fast nu kommer jag ju få jobba lite i Saltvik. :)

Mamma har sovit här inatt. Roligt att hon hälsar på mig! Vi skulle egentligen gått igenom saker i mitt förråd nu i helgen.. Men jag fick ju hoppa in å jobba, så det hann vi inte med den här gången..

 

Alla har typ börjat plocka fram julsaker. Jag känner mig stressad.. :P Har inte så mycket pynt heller..

Tänkte i alla fall vara vuxen tant å byta till julgardiner.. Köpte dem för tre år sen typ.. Har aldrig använt dem, men de e superfina! Så snart ska de upp! :)

Gillar inte när det blir för mycket julpynt.. Å rött?? Näää.. Jag har blått å svart pynt med dödskallar å sånt! Funkar fint! :) Har tjuvstartat med EN ljusslinga i alla fall! En blå/grön.. Å jag hade superproblem med å hitta en plats till den...

Är förresten lite sur över att det står på kartongen att slingan e BLÅ.. Men när den lyser tycker jag att den e mer GRÖN.. Don't like.. Å den e rätt kort så jag hittade ingen bra plats där den passade.. Förra julen hade jag den under köksskåpen.. Men det blir inge bra.. Men sen kom jag på det! Mitt i natten. Fick inspiration från ingenstans! :P

Så här löste jag det:

 

 

 

 

Ja, fråga inte hur jag fick fast slingan där under..

Men kan ju säga att jag undrar hur jag skulle klara mig utan min pepitatejp?? :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I Saltvik. Litet men myyysigt! :P

 

 

 

 

 

 

 

 

Typiskt Diar.. Så här gör han jämt.. Typ kl elva/tolv på natten innan jag e på väg hem "E du hungrig Elena (asså jag, Néa)? Det finns siiiicklingspätt!" Jag ba': "Nä, eller ja.. En liiiten bit då.." Så får jag en hel tallrik!! Som vanligt.. Det e skitjobbigt å gå å hem å lägga sig proppmätt sen!! Men det e ju sååå gott! :P

 

 

 

 

 

 

 

E rätt drygt att vi bara har EN cd-skiva på pizzerian... Filmmusiken från "Dirty Dancing"... Jobbar man hela dagen å hela kvällen blir det jäkligt tjatigt!!! Det e absolut inte dålig musik i filmen, tvärtom.. Men jag spyr snart på skivan! Jag har typ lärt mig alla danssteg från filmen under tiden jag jobbat.. :P "Nobody puts baby in a thöö corner!"

 

Så nu har jag fixat andra skivor! Here comes DJ-Néa! :P

Jobbade med Marco igår. Mycket trevlig gosse!

Å idag ska jag å Fadime baka lussekatter på pizzerian ser ni! :P Så spännande!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I våran busskur på storbyn... :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

På måndag ryker min tv.. Lika bra det innan den får för sig å flytta till Tv-Nangijala... Men jag får ha pappas tv tills jag kanske kan köpa en nyare nån gång..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hos mamma i Smedjebacken.. Innan snön kom..

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi hittade fårskallar när vi gick på promenad..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Min "säng" hemma hos mamma å Anders.

Typiskt pojkar att ha fläkt i taket! "Det fördelar ju värmen så bra.." Mmmm.. Just det..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

För lääängesen köpte jag ett sånt här munstycke av nån anledning.. Å jag får inte fast det på duschslangen!! Jag har använt våld.. Men det går inte. Jag måste låna en stark man nånstans..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Så tråååååkigt att inte ha råd med min favvoparfym Anna Sui.. Så jag använder min "reservparfym" Bruno Banani just nu.. Gillar inte doften så mycket.. Den e "so not me".. Men hä dög..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det finns det bara en mascara som duger åt mig! Max Factor!! :) Billig, lätt å snabb att måla på. :) Löve it!

 

BUY HERE!!:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mamma har köpt fina kaffekoppar till mig. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

Så jobbigt med massa snö.. Jobbig, lång vinter..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Då måste man ha tjock mössa! Ingen b-mössa från Dollarstore!

 

 

 

 


 

 

 

 

 

Recept!!

 

 

 

Whiskeykyckling med potatismos!

Antal portioner: 4
Ingredienser
1 1 kg kycklingfilé, färsk
1 1 dl soltorkade tomater

Whiskeysås
0.5 0.5 dl soja
2 2 dl vispgrädde
0.5 0.5 dl whiskey

Potatismos med parmesan
1 1 kg potatis, fast
0.5 0.5 dl parmesan, riven
0.5 0.5 dl mjölk
2 2 msk smör

Gör så här

1. Skiva kycklingen i ca 1,5 cm tjocka skivor och lägg dem i en ugnsfast form.

2. Hacka soltorkade tomater och strö dem över kycklingen.

3. Whiskeysås
Blanda soja, vispgrädde och whiskey i en skål.

4. Häll såsen över kycklingen och ställ in det i ugnen i 200 grader ca 30 minuter.

5. Potatismos med parmesan
Koka potatisen mjuk, ca 20 minuter i hälften mjök hälften vatten.

6. Häll av potatisen och blanda i mjölk, smör och den rivna parmesanen

7. Servera med valfria grönsaker.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

För Molle e ju sååå farlig.. :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Néas inne å ute lista!!

 

 

INNE-LISTAN

 

1. kramar

2. pojkar som luktar gott *sniffsniff*

3. morötter

4. fårskor

5. Maria Montazami

6. choklad

7. rött vin

8. raggsockor

9. kaffe

10. mjuka filtar

 

 

UTE-LISTAN

 

1. stress

2. Förnedrin.. Jag menar Försäkringskassan..

3. CSN

4. Arbetsförmedlingen

5. Felix kladdkaka

6. päls

7. pelargoner

8. torr mascara

9. öl

10. sura busschaufförer

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Att jag ska jobba hela helgen betyder alltså att jag antagligen kommer att missa veckans höjdpunkt: "Så mycket bättre"...  Och "Ensam mamma söker" Tur att jag kan kolla på nätet sen! :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Har bakat sconesmuffins.. Precis lagom storlek om man vill ha nåt litet gött till teet.. :P

Receptet har jag httat i farfars kokbok..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sen blev det tråkiga chokladmuffins också... :P

Funderar på att baka bullar på måndag.. Nä, inte lussebullar. Vanliga bullar.. Gillar inte saffransbullar så mycket.. Men de luktar gott! Jag har typ ett helt lager saffran i skafferiet.. Skulle kanske börja sälja lite.. ;)

 

Så håller jag på å lära mig å dricka glögg också.. Har aldrig gillat det heller.. Har provat så många gånger men känns som jag ska kräkas när jag smakar.. :P Men jag lärde mig ju att dricka vin för inte alls så längesen, så nu kanske det går å lära sig dricka glögg också.. :P Det luktar ju så underbart gott, men smakar ju skit! :D

 

 

 

 

 


 

"It doesn't matter where you are
If you are a superstar.."






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0