Tungt..

 

Ja, jag e kass på å blogga.. Men har man ingen inspiration så har man inte..

 

 

Var till mamma å Anders i Smedjebacken förrförra helgen å hälsade på. Vilade upp själen lite..

Blev rätt mycket folk hos mamma. Lillebror, Fia, Emilia, Oliver, Louise å Martin. Oliver var som vanlig galen å försökte brotta ner Emilia alla gånger han fick chansen. Men det gör inget. :P Det e bra å ha folk omkring sig.. Det e jag ju inte så van vid. :) Hemma e det ju bara jag å Molle. Ensamma. :P Lugnt å skönt.

Lär hitta nån kattvakt till nästa gång jag drar iväg. Nån som orkar lyssna lite på Molles tjat. Å som vill mysa lite med honom.. Klia honom bakom öronen å så.. Så han slipper va ensam..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cooooola lampor.. Kostar typ 2500 kr.. Sån kan man ju lätt göra själv ju! :) Fast jag vill inte ha nån sån lampa. Men de var fräna! :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hehe.. Detta smörjer jag in under näsan om kvällarna innan jag lägger mig.. Så att jag blir slö å trött.. Tror att jag somnar fortare då.. Funkar ibland. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sliten Néa.. Känner mig jäkligt sliten å trött.. Det går tungt nu.. E rätt kämpigt.. Inge jobb alls på nåra månader.. Å de har sänkt min ersättning från Försäkringskassan till hälften av det jag brukar få.. Suck.. Det räcker till hyran, en gurka å typ inget mer.. Detta suger..

Men det måste bli bättre snart.. På nåt sätt måste det ändå gå..

Jag måste bli bättre på å slappna av.. Å jag försöker le mycket.. :P Men det e svårt..

Arbetsförmedlingen e ju rolig som vanligt.. Man hör av sig en gång i veckan, minst, som man ska. Men aldrig att jag får svar! Otrevligt! Om du frågar mig..

Men har en bra jobbcoach i alla fall.. Henne får man alltid tag på när man behöver hjälp. Vi träffas flera stycken i grupp ibland också.. Är en rolig grupp.. :) Alla e typ över 50 bast. Utom jag då.. Kul. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Innan snön..

Vänta på buss i Järna.. Busschauffören höll på å missa mig fast jag typ stod mitt i vägen!! Han bara: "Det var så mörkt, jag såg dig inte.."

 

Mörkt? Okej..?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Var på väg till pappa å Sussi..

 

Drygt å få vänta på tåg i Djurås en timme.. Fast det gör mig inget. :)

Snigelhandlade på ICA medan jag väntade.. Köpte billigt shampoo å äcklig choklad..

Fick ett kortspel gratis av tjejen i kassan för att jag va söt! Undrar om hon försökte ragga på mig..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hemma hos pappa..

Ymer leker sönder sin "boll".. :)

 

 

 

 

 

 

 

Milia har målat en tavla..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pappa å jag käkar Selinsmat hemma hos farfar..

 

*Har du kebab eller??*

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag har också en sån där töntig tjejig "fuskhalsduk" som alla andra har!

Men den e skitbra!

 

 

 

 

 

 

 

 

Åååjj.. Jag trodde den skulle vara så gooood... Den var skitäcklig!! Smakade gammal vanilj.. De borde gjort en med knäcksmak nu till jul istället!! Sen e ju den här chokladkakan mindre än de andra kakorna.. 180g å mycket dyrare! Usch, minuspoäng Marabou!

Sorry Stina! :P Men den andra chokladen va jättegod! :D Tack för presenten!

 

 

 

 

 

 

 

Fick present från Stina! Nej, pillren fick jag inte av Stina.. :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Flöööööörty Néa... :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag har inte vågat prova mitt Elvis-vin än.. :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Néa i hatt.. Ostbågsbarn..

Shit, va jag blev sugen på ostbågar nu...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Syster Milia på Halloweeeen. Ball lugg!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vanlig söt syster Milia. :P

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

Ett kasst klipp på bästa missen Jomin. Han kan SPINNA han! :) Ja, smurfen som pratar är jag..

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Ninja-Jomin..

Stackars Elvis.. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Min favvoparym.. Synd att den ska vara så jädra dyr..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tror jag håller på å bli lite galen.. När jag sov kvar hos syster Jossan sist så måste jag antingen ha yrat eller verkligen hört ett spöke.. :) Läbbit va..? Jag skulle precis lägga mig å sova.. Så hör jag typ en glad barnröst säga: "Kolla Néa! Men kollarå'! Jag tänkte att nu e jag galen.. Tyst barnet, jag vill sova. Tänker jag. Sen hör jag direkt igen.. "Jag har ett fruktäpple om du vill ha.. Ett fruktäpple!" Fruktäpple??? Va? Nu har det slagit slint tänkte jag.. Jag sa "Tyst barnet, jag måste sova!" Jag hörde inget mer å somnade.. :P

 

 

 

 

 

 

 

 

Just ja.. Ska faktiskt jobba i helgen.. Wish me luck! Asch.. Det går nog bra.. Bara jag får sova riktigt natten innan.. Så det inte går som sist jag jobbade där i februari.. När jag bröt en glasflaska på mitten (Superwoman?) å nästan tappade fingret! :P Jag har ont än..

 

 

 


 

 

 

"Néa, du ä gäddan bland alla abborrar i Vansbro du.."

-  Andreas Lindwall

 

Tack..?? Eller..?? :D

 

 

 

 

 

 

 

 

Hmm.. Det e typ inte fören nu jag fattat att Petter e bra på riktigt.. :P

Trög jag e.. :)

 

 


 

 

 

Gillar.

Texten e så fin.. Stark. Den går rakt in i mitt lilla hjärta. Trots Veronicas smurfröst.. :)

Tårarna kommer jämt när jag hör den här låten.. Ja, jag e rätt bölig.. :) Å jag kan inte ens skylla på pms.. Det e inge fel å gråta! :) Det e bra att gråta! Känslor måste ut.. Annars spricker man!

 

"Allting har förändrats men du finns kvar.."

 

 

 

 

★★★


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0