Halsfluss..



Är klen..
Har blivit förkyld... Det var längesen jag var riktigt förkyld..  Drygt som fan är det.. i alla fall när man lär springa runt å fixa saker med Arbetsförmedlingen hit å dit.. Jag vill ligga hemma i soffan å vila mig!
Verkar ha fixat sig lite med jobb nu, men jag törs inte vara glad än.. Å först är det en eller två veckor praktik där, å sen jobb..

Tur att jag får vara hos Pepe å jobba på caféet. Han e verkligen min räddare i nöden! Annars hade Arbetsförmedlingen tvingat mig till Malung i tre månader.. Jag e så glad för att få slippa det. Så jag e lättad.. :)   De bara: "Ni har ju ett val, vi tvingar ju er inte. Men säger ni nej till skolan, säger ni nej till ersättning.." Okej.. undrar vad man väljer... Idioter.
Men hoppas mer på jobb på Procordia... Kanske inte blir hela dagar hos Pepe..
















Fikade på Håkanssons TVÅ gånger igår. Lyx! En gång innan jag gick till Ralf på Arbetsförmedlingen.. Å en gång efteråt.. Drack alldeles för mycket kaffe.. Trodde jag skulle kräkas!! Åt booooring smörgås å äcklig boll.. Jag hade gjort det mycket bättre själv! :P
Glömde köpa lös-te å ta med mig hem.. :(
Shit va drygt det va å sitta där å snörvla å hosta och nästan svimma å försöka få i mig nånting... Men sen kom pappa å plockade upp mig, så det gick bra.. :P Fick jag skjuts hem sen också. Slapp jag åka otrevlig buss!


















Min mössa e för stor, men snygg!  Å billig!

















Jag sitter vid stationen i Vansbro City å väntar på bussen hem.. Drygt å flänga runt när man inte är i ordning..

Varit till doktorn idag.. Bara för att mamma tjatat.. :P Doktorn bara: "Gapa."  Tittade i min hals en halv sekund å sa: "Nej, jag kan med 100 % säkerhet säga att du inte har nåt."  Sen kikade han i mina öron å lyssnade på mina lungor.. "Du kan klä på dig. Men vi tar ett prov ändå.." Ja, jag hade väl halsfluss!! Doktorn å sköterskan var superförvånade.. :) Så nu käkar jag penicillin..



















Nog har vi en snygg station i lilla vansbro.. :P




















Magnet på systers kyl.. :)





















Tröstätning pågår..
What?? :) Jag köpte i alla fall en tandborste också!! :) Man måste ju va rädd om sina tänder! Det e dyrt å gå till tandläkaren! Faktiskt så har jag "ovanligt fina å knubbiga (?!) tänder"! Å så skulle jag akta mig för dumma pojkar! Tyckte min tandläkare förut.. :) Jag borde lyssnat bättre på den tandläkaren...























Aj i min hals.. :( Jag har blivit en gnällspik.. :)
Å jag e så trött..






















Har stajlat systers badrumsspegel!
Lite pepp är aldrig fel!























Vad e det här??? Alla vill att jag flyttar till Vansbro...  Jag gillar Järna! Det e så konstigt folk i Vansbro nu för tiden.. Jag håller mig hellre här i lilla Järna. Å jag störs inte av vägen heller så mycket.. Fast läskigt när jag släpper ut Molle sen.. Vill inte ha en platt katt.. :( Så kör försiktigt på 71:an! För min skull! :P Fast det kanske inte hjälper om man kör försiktigt.. :( Händer det så händer det ju.. :(




















Nej, kommer nog inte flytta till Vansbro... Bara om farfar flyttar iväg snart.. :P Så jag får hyra/köpa hans hus.... :P Behöver hitta bättre jobb först.. Så jag vet att jag har råd med det.. Tänk så underbart.. :) Å så får jag ju bo med mina missar jag har där! :) Så kanske man kan sola ute på gräset utan att det ska tuta varannan sekund som när man solar här hemma hos mig! :P





















En klänning jag köpte förut.. När jag fick hem den såg den inte ut som jag väntat mig.. Pärlorna satt jättefult. Inte som på "catwalk-filmen". Jag mejlade Nelly å de bad om ursäkt för att klänningen inte såg ut som på filmen, men påpekade att det var den på bilden som var den riktiga klänningen.. Inte den klänningen på "catwalk-filmen".. Det var bara en "prototyp" av klänningen.. Förvirrande.. Men de skulle fixa till det på sidan så att det inte skulle bli fler missförstånd..














Jag har pillrat av alla pärlor för det var jättefult, å de föll bara av.. Nu e klänningen mycket finare!

Funderar på å sätta fast nåra nitar istället... Pärlor e rätt töntigt..




















Om jag ska hund nån gång, skulle jag vilja ha en Alaskan Klee Kai.. Är typ som en Sibirian Husky i miniformat. Tror inte den e godkänd i Sverige.. :( Annars vill jag ha Cocker Spaniel..  Men jag har ju min Molle.. Så det går ju inte. Har då inte råd med hund nu heller..





















Inte lätt att vara girlfriend till Carl Philip inte..

Sofia från Älvdalen gillas ju inte så mycket av hovet.. För att hon vikt ut sig i Slitz å varit med i Paradise Hotel.. Vem har inte det? Höll jag på å säga.. Men torrbollar.. Ett bröst e väl inte så hemskt, inget farligt alls.. Inga konstigheter.. De är bara avundsjuka..






Å prinsessan Madeleine fryser tydligen ut Sofia.. Madeleine är bästis med Carl Philips exflickvän Emma, å lyssnar mycket på vad hon tycker om Sofia. Madeleine säger att hon inte vill umgås för mycket med Sofia, för hon tror inte att relationen med Carl Philip kommer vara så länge.. Vilken stramis!










Sur-Madde.

















"Hålla tass"..






















NéaStar..




















Box på dig matte!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klart Jomin ska ha en trapp till kattluckan hos farfar! Kattluckan jag gjort till Molle e färdig.. MEN. Jag ska måla lite till på den, för pappa har repat den med nånting. Å jag e perfektionist så jag måste fixa till det innan jag sätter upp den! :P

 

 

 

 

 

ginatricot.se

 

Åj, går runt å nynnar på den här reklamlåten hela tiden.. :P Gillar den! *Boom, boom, boom* Hon som sjunger heter Fanny Risberg. :)

 

 

 


 

 

"I'm givin' it my all, but I'm not the girl you're takin' home.."

 

 

 


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0