Praktik e skit...

 

 

Mys med Molle..

 

Vad segt det går med allting.. Var på jobbintervju i onsdags. Gick bra, men jäklar vad varmt det var där på caféet! jag höll på å dö. :P Får se om det blir nåt där.. De ringer nästa vecka.. Känns ju taskigt mot Pepe å dra därifrån till ett annat jobb.. Men jag vill ju inte jobba "gratis".. Å jag e rätt trött på det caféet.. Jag har ju varit där i sju år nu.. Känns trist att ha börjat om från ruta ett.. Att bara ha praktik där å inte få nån lön för jobbet som jag gjort i sju år.. Jo, jag e bitter..

 

Praktik borde inte få finnas.. Bara i skolan typ.. Jag får bara ångest av det, å det leder verkligen inte till nåt jobb.. Man blir bara utnyttjad.. Man jobbar å sliter hela dagen men får typ bara en hundring om dagen.. Visst man "får ju in en fot", eller typ en tånagel skulle jag vilja säga.. Man kommer ut å gör saker, man sitter inte hemma.. Men det leder inte till jobb.. Å jag sitter faktiskt hellre hemma å söker jobb som en idiot än slösar bort tiden på praktik.. Speciellt när praktiken är på ett ställe där jag jobbat förut å redan kan... Jag börjar bli less..

 

 

 

 

 

 

Övertrött Néa hemma hos Jossan.

 

 

Min mun gör ont igen.. Åjj... Drygt å äta.. Det gör ont. Vad ska jag göra..? Får äta soppa igen då.. Lär gå till Apoteket å kolla om det finns nåt.. Direkt jag slutade med penicillinet kom det onda tillbaka.. :( Vad e detta??

Borde börja cykla mer också.. Så jag kan sova om nätterna. Det brukar funka om jag cyklar massa mil på dagen så kan jag somna helt utmattad, utan att hinna börja tänka å grubbla över massa onödigt skit..

Lär laga min punka på den lila cykeln, så stackars syster Jossan kan få tillbaka sin hoj.. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Detta var det som gjorde så mina läppar blev dubbelt så stora.. Allergihelvete.. Att jag aldrig lär mig.. "Men jag kanske tål ananas nu.. Det kanske har gått över".. Neee..

 

 

 

 

 

Typ så här ser jag ut när jag käkat ananas, melon eller billig choklad! Haha! Nja, men nästan. Det känns så i alla fall. :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Min nya snygga mikro, som inte funkar.. :( Jo, den funkar om man håller i luckan.. Men hela framsidan e typ lös.. Å jag törs inte röra nåt.. :P Funderar på å prova laga med tejp. :P  Ska byta ut mikron.. Om ingen kanske kan fixa den..?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Molle Simmons?? Låååång tunga.. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bakade kakor för några dagar sedan.. Blev inte så jättebra.. Det var för varmt i köket så jag tappade tålamodet å var inte så noga med hur kakorna såg ut. :P Men, men..

Jag försöker låta bli allt sött å så.. Men det e så jäkla svårt.. Speciellt när man inte sover som man ska å är trött.. Då e det svårare att stå emot.. Jag tänker inte.. :) Glömmer bort..

 

 

 

 

 

 

 

 

NéaStaaar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jag skulle vilja ha så här kort hår.. Men väntar typ på att min "lugg" ska växa lite till.. Jag e så jäkla "unjämn".. Håret e så jäkla ojämnt... Tänkte så här.. Jag låter det växa ett tag till, sen kanske jag klipper kort. Som Kristin Cavallari!

 

 

 

 

 

Snyggt!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Å sen gå å rösta.. Jag har bestämt mig för länge sen. Men jag har ändå lyssnat och lyssnat och tänkt och tänkt. Å jag håller verkligen kvar vid det jag tänkte först.. Det känns bäst i magen.. Och i hjärtat. ♥

 

 

 

 

 

 

 

 

Hihi.. Värsta tavlan! Nån snubbe på marknaden i Järna för nåra år sen målade den på tio minuter typ. :) Jättekul! Han fick t.o.m med min prick på kinden! :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Molle får kattmat för innekatter nu när han e inne.. För folk påstod förut att Molle blivit tjock??? Tyckte inte jag. Men jag provade med annan mat å jag tror det har funkat. För nån vecka sen sa Jossan att Molle såg mindre ut. Så det så!

 

Molle e verkligen ingen storätare.. Han vill aldrig ha "blöt" mat.. Bara torrfoder. Å inte vilket som helst! Han e jäkligt kräsen! Å jag e världens snällaste matte.. Så han får dyr mat fast jag e pank.. Everything for my Molle!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja, handlade i Malung. Jag bara tror att jag e på Hemköp å handlar... Så var jag på ICA! Märkte det när jag köpte ICAS egna kakor..

 

 

 

 

 

 

Ska på Björn Skifs i december! Jippi! Alla vi som jobbade på caféet förut ska på det tillsammans! Så det blir jag, Äppelbo-Anna, Nås-Anki å Christina P! Skoj! Vilket gäng! Jag känner mig som en skitunge i detta sällskapet.. :P

 

 

 

 


 

 

Det e ju så snyggt med fiskbensfläta!

Massa folk frågar mig hur man gör en sån fläta. Jag får väl försöka förklara..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gammal bild på mig med fiskbensfläta!

 

 

Gör så häääära:

 

Dela upp håret i två lika stora delar.
Ta därefter en liten slinga på sidan av den ena tofsen. Ta en likadan slinga från andra sidan av den andra tofsen. Låt dessa två slingor korsas och flätas samman på mitten. Upprepa och ta därefter en ny slinga från den första sidan som du korsar med en slinga från den andra. Varva gärna med olika storlek på slingorna för att få en lite slarvig känsla på flätan. Fortsätt plocka slingor som du korsar tills allt hår i de två ursprungliga tofsarna nästan är slut.

 

 

 


 

Det e så svårt å förklara.. :P Söta Imogen får visa!

 

 

 

 

 

 

 

Spooky Néa!

 

 

 

 

 

 

 

 

Mitt fina hjärta jag fick av Anders mamma. Vet inte vart jag ska hänga det... Får hänga i köket så länge.. Hoppsan! Dammig lampa.. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mästerkatten Jomin hemma hos farfar.

 

 

 

 

 

 

Kungarna av C.F. Bergsgatan..

 

 

 

 

 

Jomin försöker förstöra.. *putt putt*

 

 

 

 

 

Farfar lär Jossan lite ved-vett.. Hehe.. Såg inte att Elvis smygit sig in i bilden också.. :P

 

 

 

 

 

 

 

 

Dagens Néa look alike: Posh! :P

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja, det saknas nog en gen..

 

 

 

 

 

 

 

 

Om jag kunde skulle jag skänka så mycket mer...

 

 

 

Min Stora Dag

 

 

 

 

 

 


 

Så underbar låt.. :)

Alla säger att den handlar om olika saker..

Att det är storyn Simson och Dilila (Samson Dililah) det handlar om, säger vissa.. Om hur Delila förråder Simson som är förälskad i henne.


Å en del säger att det handlar om en annan dam som Simson var kär i innan Delila..



Andra säger att låten handlar om Regina Spektors första kärlek, som dog i cancer.. Om ovillkorlig förlåtelse i ett kärleksförhållande.. 


Jag vet inte.. Låten e bara jobbigt fin.. :)

 

 

 

 

 

 

Min favvo-tjej i Idol. Jag ryyyyser.. :P

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0