Knasig vecka..




Vilken knasig vecka... Hit å dit.. Har börjat lite hos Pepe på caféet nu.. Han ska "lära upp mig".. För jag har ju iiinte jobbat där i sju år! :P E ju typ jag som lär upp honom.. :P Ja, ja.. E ju lite skillnad på hur det är på caféet nu.. Med maten å så. Han lagar ju maten själv. Å det finns mer än en rätt å välja på som "Dagens". Sen har han räksallad å kycklingsallad å sånt.. Varma smörgåsar, kebab i bröd å grejer.. Har inte lärt mig alla rätter än. :P
På lördag ska jag vara där själv å jobba.. Det ska nog gå bra..


På onsdag ska jag till Café Lokstallet å prata lite med Marie om jobb.. Fränt! :P Hoppas jag får jobba där, vore superskoj! Skönt å få jobba på nåt annat ställe än på det gamla vanliga caféet.. Jag kommer aldrig därifrån! :P


Jag blir så trött av penicillinet (jo, det stavas så).. Direkt jag lägger mig nånstans somnar jag en vända.. :P Vad e det för superbakterier jag har i mig som kroppen jobbar så hårt med å få bort..? Ska ta piller i två dagar till..



















Har försökt kolla igenom vad jag har i alla kartongerna nere i förrådet.. Men det e så mycket skräp.. Orkar inte gå igenom allt nu.. Å kartongerna rasar isär, de e skitdåliga! Har massa saker som ska till Erikshjälpen också.. Är säkert massa kartonger som det bara e skräp i.. Å jag hittar verkligen inte min skorpion.. Jag blir så lessen.. :( Min bästa pryl! Å den e borta!! Jag fattar inte varför just den e borta.. Av alla saker.. Varför just den??? Inte kan jag fråga efter den heller... Då får jag väl bara nåt elakt till svar.. Sjukt. Jag vill ha min skorpion!!





















Halvsjuk Néa på jobbet i för stor tröja! :P Dåliga bilder med mobilen..







Övertrött tokitok-tjej.

















Hylla till Molle. Ska visa mer sen.. :P
















Jag, mormor, morfar å Jossan åkte till Smedjebacken i måndags å överraskade mamma som fyllde år! Jag var supersnuvig å trött.. Somnade på soffan en vända. :P












Köööööpekakor.. :P Förutom nötkakorna till höger som Anders mamma bakat. :) Verkligen supergoda!












Morfar, Anders å Louise.











Lillebrors rum. Hihi, han har fjärilar på väggen.. :P Tufft! Det e inget nattygsbord, det e ett spritskåp! :P Aj know! Jag har kikat! :)

















Min misse Elvis posar brevid farfars bil.













Fiiina Elvis (Elvis Romeo Casanova).. :)


















Skulle ju så väldigt till Vansbro å skriva på papper som skulle hit å dit i onsdags.. När jag å Pepe fixat det, skulle jag lämna in det till Ralf på Arbetsförmedlingen, för det var "jääääättebråttom" sa han.. Ja, jag cyklade dit, från Järna,(1.3 mil). Å jag bankade på Arbetsförmedlingens dörr, ingen öppnade. Jag bankade igen, men nej. En tant sprang förbi, men öppnade inte. Jag bankade igen, men icke! Jag ringde upp Ralf, då var han tydligen ledig till måndag! Så då la jag papprena i den jädra lådan de har utanför.. Så får de göra hur de vill.. Fy fan.. Det enda som funkar här i byn e fan barnmorskorna!! True! Aldrig nåt problem!


Sen drog jag till Håkanssons för jag var huuungrig! Å Jossan låg å sov än, för hon jobbar på natten. Ansjovissmörgås med ägg!! Aj löv it. Jag e så "gubbig".. Ansjovis å ägg liksom.. Inte så "flickigt"..
Å sen en tråkig boll. För de har så tråkigt bröd på Håkanssons! Café Medborgaren hade bättre! I alla fall när jag bakade! :P









På tal om baka..






Recept-time!!!!


Jag vet att det e höst å så, men man kan äta sommardessert ändå!

Fräsch sommardessert

8-10 portioner


400 g cream cheese
200 g kesella eller gräddfil
½ dl florsocker
4-5 konserverade persikohalvor
250 g jordgubbar
250 g hallon

Rör cream cheese, kesella och florsocker till en slät kräm.
Skär persikorna i kuber och rör ner dem tillsammans med hela jordgubbar och hallon i krämen.
Häll ner krämen i en hålform eller i portionsformar, täck med folie och låt stå i frysen ca 3 timmar eller tills den är helt fryst.
Ta ut formen ur frysen ca 30 minuter innan den ska ätas.
Stjälp upp på ett fat och servera.

















Brukar sitta ute i Jossans lekpark om jag cyklat dit för tidigt.. Innan hon vaknat. :P Mysigt ju!













Jossans nya bord å stolar! Farfar har gjort stolarna! Om det varit mina stolar hade jag målat dem svarta!











Trevlig misse som Jossan å jag pratade med på byn i Vansbro.. :P Superfin misse, så fint ansikte!
















Néa 18 år. För jag gillar ju inte öl.. :P
















Haha! Min solbränna förra året.. :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dagens Néa look alike: Elin Lanto! :P

 

Kim: "Néa, du e så lik Elin Lantoooo!"

 

Njaa...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hehe.. Ja, men det e klart det kan låta lite lika! Vafan..? Who cares?? :P Avril Rockar!!

 

 

 

 

 


 

 

"You are my sweetest downfall
I loved you first, I loved you first
Beneath the sheets of paper lies my truth
I have to go, I have to go
Your hair was long when we first met"







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0