In the end, it's just cornflakes..

 
 
 
 
 
Känner mig så stressad just nu.. Hinner inte med. På måndag måste jag in på banken å fixa massa papper å dona.. Lär ju byta bank vafan. En bank som inte hanterar kontanter?? Hellooo?? Värsta kasst! Men men. Byter till Handelsbanken får se om det funkar bättre. De kommer säkert också sluta med kontanter om ett tag.. Men men. Då startar jag en egen bank i såfall! :P "Néa-banken"!
 
Har funderat ett tag på å börja plugga lite.. Har pratat med M på lärcentrum å jag vill gärna börja läsa igen.. Det hänger på hur mycket jobb det blir framöver å jag tänker då inte ta nå lån.. Bara bidragsdelen i så fall.
Lär också fixa in massa papper till försäkringskassan. Intyg på precis allt så jag tydligen kan få ut min ersättning jag inte tagit ut under förra året... Jag hade hellre bara struntat i det här jädra krånglet för den lilla summan jag får. Men pengar e pengar.. Å rätt ska va rätt. Det e bara en jääävla massa krångel å hysch hysch här.. Tror nåt har gått fel å ingen vågar tala om det för mig.. Gissar på att det är AF som gjort en miss.. Jag har ju bara krånglat med detta sen februari/mars.... Å nu blev det plötsligt superbråttom å fixa in allting. Får sätta mig med det där nån kväll i helgen. Å jag frågar, men ingen svarar på varför det tar tid å vad som e fel.. Sen ska försäkringskassan i sin tur intyga allt till alfakassan så jag kan få ut min pyttelilla nästan onödiga ersättning därifrån.. Men men. Jag vill inget hellre än jobba å ha ro å trygghet i livet, ska det va så här jävla eländigt? Sorry, men fuck AF!
 
Å jag ska flytta igen. :P Rätt som det var. Här händer det grejer.. :) Jag har inte ens plockat bort maskeringstejpen sen jag målade tv-rummet.. :P Å jag har typ lagt ner min själ i att fixa med köket.. Va inte alls inställd på å flytta härifrån än på ett tag egentligen. :) Men men. Som en tant på hemmet jag jobbade vid förut sa: "Livet e en resa å du måste följa med!" Så äre. Det e bara å stå på inte stanna eller se sig om.. Men det e drygt å flytta.. Jag har ju lite prylar å packa.. :) Borde rensa ur som fan. Men det blir bra. :) Gött å få bo lite större å så kan Molle få va ute, nu är det i allafall ingen läskig väg bredvid. :)
Å är det nån som vill eller känner nån som vill bo billigt å überfint i Grönalid hör av er till mig! :P Det e verkligen en underbar lägenhet å jag har trivts som fan den lilla tiden jag bott här. Å köket e lila! :P Billig å bra lägenhet!
 
 Har haft så mycket å krångla med ett tag nu.. Förlåt alla som jag inte hinner med.. :/ Jag vill, men nu e det typ omöjligt. Känner mig stressad hela tiden. Tid finns inte. Blä, känns som jag stupar snart.. Men fick plötsligt ledigt två veckor framåt nu.. E lite i chock. :) Så nästa vecka ska jag nästan bara ta det lugnt. Fixa med cv å antagligen krångla med bankbyte då med.. Ingen panik, bara ALLT på en gång! Suck!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Hrrm.. ;) Min godishylla dårå :P Faktiskt, så glömmer jag bort att jag redan har chips hemma när jag står i affären vid snaxhyllorna.. Så jag köper en ny påse ändå.. Så glömmer jag å äta dem också :P Sen står jag där i affären vid chipshyllan igen å minns inte om jag har chips eller inte hemma å köper en ny.. Men inge mer godis nu på ett tag. Det blir jag också bara knäpp av å jag gillar ju inte ens godis egentligen. Såå inge mer godis! Får pussas istället! ;)
 
Ska ju faktiskt starta mitt nya braiga liv nu ju. :P Ska ta tag i mig själv innan jag blir knäpp. Bra kost å bra motion å lugn å ro. Får se om jag kan få hem min motionscykel kanske. :) Skulle ju helst vilja träna på gym, men vågar inte gå dit själv å ingen vill följa med mig! :P Jag vill ha muskläääär! :) Å promenadvän sökes också för extrema promenader i höst. :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 E så less på att vi inte har nån hängbro längre, å verkar inte som nån tänkt å fixa den heller.. Den här vägen duger väl, den dök bara upp lite väl sent kan man tycka! Har haft starka funderingar nu i sommar på å bygga en flotte som jag kan åka på till jobbet i Saltvik :P
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
*Tittut*  Mollemys ska då va mä vad man än gör.. (men lortig dator!!) :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jämt..  Filmkväll med trött Molle i knät..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bitter. Har fortfarande inte kanalen "Animal planet".. Alla kanaler funkar, utom just den! Kanalen jag helst ville ha så klart.. Lär ringa Boxer igen..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
Åååjj, denna helgen kommer jag ogilla big time.. Jobba själv hela kvällen idag och heeela lördag å heeeeela söndag.. Men på nåt vis går det bra, men det e jobbigt som fan.. Ikväll kommer nog syrran å lillebror förbi på jobbet. Får se om det blir nå fix av hår senare på kvällen.. Hoppas! För jag ser för jäklig ut! :P
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Fick för mig å baka bullar på min lediga dag nu ibörjan av veckan. :) Hade sovit skjukt bra natten innan å klivit upp tidigt på morgonen å hela min dag var hur bra som helst. Inte ofta jag sover så bra. Längesen jag var å pigg. Behövde verkligen va lite ledig. :) Bullarna blev stooora å goda! En aning för mycket kardemumma men det var Jossans fel eftersom hon ringde när jag blandade degen å jag råka häva i en skvätt för mycket kardemumma.. :P
 
När jag får lust att baka e det om terapi för mig.. Nånstans å göra av händerna, skapa nåt, gå runt å sjunga, poppa musik samtidigt å släppa allt annat ett tag. "Möblera om med sig själv" :) Tog en lång promenad på dagen också. Ska nog börja promenera om morgnarna framöver. Så skönt! Men lär köpa nya hörlurar till min lilla spelare.. Undrar hur många sånna jag förbrukat under min livstid egentligen.. :P
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
Dagens filmtips:
 
 
 "Almost famous". En av mina absoluta favvofilmer.
 
 
Året är 1973 och William är 15 år gammal. Hans stora intresse är rockmusik och han vill bli rockjournalist. Plötsligt en dag verkar det som att hans dröm kan bli verklighet. Han får ett väldigt intressant erbjudande - han får 1000 dollar om han skriver en artikel om bandet Black Sabbath. När han sedan ska intervjua Sabbath så kommer han inte in backstage, då han inte står med på deras gästlista. Kort därefter träffar han på bandet Stillwater som låter William följa med backstage. Stillwater har precis släppt en ny skiva och ska ge sig ut på en turné. William får då ett erbjudandet av den stora tidningen Rolling Stone Magazine att följa Stillwater och skriva om resan och intervjua bandmedlemmarna. Rolling Stone betalar dessutom hans omkostnader, William tackar ja till erbjudandet men inser snart han att han inte vet vad han givit sig in på.
 Mycket bra film!
 
 
 
 
 
 
Okidok! Ni får ETT filmtips till! :)
 
 
 
 
 
 
"Rock Star"
 
 

Rock Star kretsar kring the story of Chris "Izzy" Cole och ett Heavy metalband vid namn Steel Dragon. Izzy lagar kopieringsmaskiner om dagarna, och sjunger i ett tributeband till Steel Dragon vid namn "Blood Pollution" på kvällarna.

Inbördes strider mellan medlemmarna i Steel Dragon kulminerar i avskedandet av sångaren, och de börjar leta efter en ersättare, och ungefär samtidigt får Izzy sparken från Blood Pollution. Izzy får provspela för Steel Dragon och han blir deras nya sångare. Nu måste Izzy möta pressen i hans nyfunna berömmelse och framgång, som kolliderar med hans liv med både bra och dåliga utkomster, speciellt hans relation med den stöttande flickvännen. Bandets kloke manager Mats blir en sympatisk mentor för Izzy.

 Också myyycket bra film! Bra musik!

 

 


 
 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 
Såg en dokumentär om hur de gör dockorna på Madame Tussauds.. Skithäftigt! Åh jag har alltid velat åka till Madame Tussauds å kolla på alla dockor. :) Vore skitkul å se!
 
 
 
 

 
Ballt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Använder aldrig ögonskugga å sånt för jag ser alltid ut som en transa när jag försökt måla mig. Så jag låter hellre bli. :P Men köpte ändå en liten ask ögonskugga ifall man skulle få för sig å se ball ut nån gång. :P Den här va bra för på baksidan får man hjälp med hur man ska applicera. Jag provade, å jag såg ut som en emo.. Så jag vet inte... Smink e inte för mig.. :P
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Nä, iväg å fixa typ tusen saker innan jobbet!
 Täjk cäääre now bye bye thään! :)
 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0