And it hurts with every heartbeat..








Var ett bra tag sen jag skrev nåt här.. Men efter mångas tjat så får jag väl prova skriva nåt klokt här då.. Bara det att när jag väl börjar skriva finns det ju inget stopp.. Blir så jäkla långa inlägg jämt.. Ja, ja.. Så kan det bli.. :)
Behöver verkligen skriva av mig lite nu känner jag.. Miljoners känslor å tankar hit å dit i mig.. Man behöver faktiskt inte läsa om man inte vill. :) Jag skriver mest för min skull liksom. Risken e ju stor att det kan bli mycket gnäll å skit i detta inlägg.. Förlåt, men jag får skriva vad jag vill. :P Ingen orkar typ läsa ändå.. Å allt kommer direkt från hjärtat..



Mycket på nu... Blä, känner inte igen mig själv. E helt off.. Allt har gått åt fel håll de senaste månaderna och jag hade verkligen hamnat nere på botten.. Och då kommer största smällen liksom.. :/ Big time. :( Snacka om att tro så fel om nån.. :/ Man tror man känner folk.. Att man kan lita på dem.. Men icke.. Helt fel, helt fel. Så jävla åt helvete fel.. Så många tårar för ingenting.. Men kändes ändå som en stor jävla lättnad.. Lättnad över att slippa gå runt å va lessen, arg å förvirrad heeela tiden å må sjukt dåligt.. Men jag känner mig så otroligt dum nu.. Fast jag inte ska det.. Men det gör jag. Är arg på mig själv för att jag låter folk behandla mig hur som helst.. Allt känns så jävla onödigt.. Jag får höra både det ena å det andra från alla håll hela tiden.. Å jag vet inte vad jag ska tro eller tycka om allt jag får höra.. :/ Eller hur jag ska ta det.. Är arg å så besviken. Men mest bara så sjukt lessen.. :( Det gör så ont i mig.. Det här känns så jävla fel. Jag vill bara spy på allt.


















Åkte till mamma direkt efter all skit.. Ville ha folk omkring mig å jag ville inte bara sitta hemma å va ensam.. Fick bara panik och massa attacker hemma.. Hade typ brutit ihop helt å palla inte att va själv.. Mitt psyke har verkligen varit så jäkla svagt.. Har varit jäkligt instabil..
Var skönt å få strunta i precis allt å bara åka iväg till mamma.. Bara att åka hemifrån var så jäkla skönt.. Hade ju typ inte varit nånstans på hur länge som helst.. Bara varit hemma. Själv. Kul liv jag haft liksom.. :/ Not.
Jag är en jäkla berg å dalbana nu.. Ganska okej ett tag, sen rätt ner i superdepp å man vill bara dö typ.. Ångesten e hög.. :/ Mitt hjärta e trasigt. Å jag mår så otroligt illa hela tiden. Skulle egentligen behöva gå å tala med nån. Men har så dålig erfarenhet av psykiatrin i Vansbro. Går ju bara inte. Bortkastade pengar tyvärr..

Å jag e liksom klar med Järna.. Kändes bara fel å komma hem dit igen efter jag varit hos mamma. Bara fel. Kändes inte som mitt hem. Hade bara massa gamla jobbiga minnen i lägenheten å allt.. Ville inte vara där.. Kändes bara gammalt och fyllt av ångest.. Bara skit. Skulle inte kommit nånstans med mig själv om jag valt å bo kvar där.. Är ju en jättemysig lägenhet, men jag måste bort.. Få en nystart.. :/ Järna har nog bara varit skit å elände för mig om jag tänker efter.. Bara skit å ingenting. Så jag tog över syrrans gamla lägenhet fort som attan. Hon höll på å flytta till Lars å hennes lägenhet stod tom. Har ju funderat på å ta hennes lägenhet förut, men inte varit riktigt säker på hur jag ville göra..

De var å besiktade min gamla lägenhet i måndags så det är klart med allting snart.. En liten tant tar min lägenhet nästa vecka.. Sen e jag av helt med det där.. Så skönt!





















Å jag måste lära mig att jag får göra vad JAG vill, inte som andra tycker eller vill.. Lära mig att JAG nog e den viktigaste personen i mitt liv.. Inte alla andra. Och jag FÅR vara snygg å jag FÅR vara duktig. Jag FÅR ha det bra. Å jag FÅR höras. Jag FÅR göra va jag vill. Jag håller mig tillbaka jämt.. Vill inte synas.. Gömmer mig liksom. Jag e allt en knasig människa jag. :) Vill ju vara snäll, jag e ju sån, översnäll! Vill hjälpa andra å vill visa att jag bryr mig om dem... Jag hatar att jag är sån.. Att jag nästan tycker om för mycket och vill visa det hela tiden. Köper presenter typ jämt å vill ställa upp för de jag älskar. Men när man inte får nåt tillbaka blir det så fel.. Ska sluta va så jäkla snäll.. Får liksom inget tillbaka ändå.. Ska bli helt jävla känslokall. Det e det som gäller här i livet tydligen.. Det här livet e inte till för mig..


Kämpigt det kommer bli nu framöver.. :/ Med allt.. Tur jag har fina människor omkring mig. Som fångar upp å räddar mig när jag e på väg för långt ner.. För nu e jag så jäkla svag.. Tack för att ni påminner mig om å käka ibland också.. (Malin :P) Men det är grymt svårt..
Jag har verkligen inga riktiga "gladkänslor" alls, kan inte känna nån riktig glädje över nånting.. Jag bara kör på.. Kommer nog kollapsa snart känns det som.. Jag är så yr hela tiden. Händer för mycket saker å jag är helt utmattad. Har jobbat rätt mycket nu. Långa pass. Det blir rätt tufft.. Å sen efter det har man liksom åkt hem å packat upp å packat ner å plockat med saker varje kväll/natt när jag höll på å flytta och sen tvätta, gråta, städa, krångla med AF.. Måla, gråta mer, packa grejer, jobba, krångla med Fortum, visa lägenhet, gråta, jobba, krångla med boxer, måla igen, fixa med papper å shit till AF, hinna tvätta, hinna söka jobb.. Hinna andas..
Jag glömmer mig själv, men det e nog lika bra just nu kanske.. Hjärnan e inte med å jag gör fel hela tiden.. Hoppas allt löser sig snart..
Jag skulle behöva ta fler promenader, träffa fler vänner, ta det lugnt å chilla bara. Går liksom inte nu, men sen.. Snart så. :)
Känns inte så kul å jobba riktigt heller när typ båda servitriserna e helt slut å håller på å jobbar ihjäl sig för att vi är för få.. Inte okej, inte okej.. Därför detta jobbsök å fix med papper å skit..
Lär ordna upp det där på jobbfronten.. Å körkort måste fixas.. Nån som vill köra med mig?? ;) Jag e rätt snäll å luktar gott! Har dock inget som helst lokalsinne..
















Får ingen riktig ordning nån gång.. Trivs som fan i min lägenhet nu i Vansbro, men har inte hunnit komma till ro än.. Målning av köket drog ut på tiden å jag hinner inte med.. Det e så jäkla drygt å tråkigt å hålla på med sånt där själv.. Även om jag var så pepp på det innan.. Nu e jag så jäkla less på å måla.. Men nu e både köket å vardagsrummet färdigmålat! Jag e såååå duktig! Å det blev så bra!






Fick svar från doktorn nu i veckan.. Var ju mer än en månad sen jag var dit.. Jag trodde det var lugnt eftersom de inte hört av sig, då skulle det inte vara nånting.. Men, men.. Inte bra.. :/ Kommer nog försöka spara till å ta de där sprutorna.. Ska läsa på lite om vaccinet bara.. Det handlar ju liksom om mitt liv här.. :/ And I'm the worrying kind..
Jag känner fortfarande av det.. :/ Tror ju det värsta jämt å typ att jag ska pladask dö. Det här fick man aldrig höra om i skolan eller nån annanstans.. Att det kan bli så här.. Knasigt, eftersom det är så pass vanligt..























Allt känns bara så märkligt å helt fel.. :(
Fy fan för allt. Tänk om man kunde få ha det bra nån jävla gång.. :( Men nej då. Icke. Jag vet inte vad jag gör för fel jämt. Det går alltid på skit. Man ska fan inte va snäll å go.. Ska bli helt kall å bara stänga av tror jag.

Försöker hela tiden tänka "Inte nu, men sen blir allt bra på nåt vis, men inte nu.."
Jag e världens lessnaste.. :/ Vet inte varför egentligen.. Men är väl för att allt släppt nu.. Mycket förändringar åt alla håll.
Men sen blir det bra.. På nåt jävla vis.. Jag saknar min vän.. :/ Men jag vet ingenting.. :'(









































Allt går i 200 hela tiden hela dagarna tills jag totalstupar i sängen el soffan om kvällar/nätterna.. Totalslut tjej. Vet inte hur jag ska lugna ner mig liksom... Kanske jag å Stina drar till Göteborg snart. Vore grymt skoj å dra ut på tok. :) "En starkt virrig resa med Néa å Stina" liksom. :D Morgan å Ola-Conny, släng er i väggen! :P


Är tokrastlös jämt.. Jag måste ut å röra på mig minst en gång om dagen annars kan jag inte slappna av när jag ska sova sen.. Det bara kryper i hela mig då.
Imorgon blev jag ledig.. Vet inte vad jag ska hitta på riktigt... Fixa upp lite mer tavlor å småfixa lite hemma kanske. Blev heldagsjobb på söndag. Hoppas det inte blir helt dött. Hatar å stå där själv på jobbet om det är dåligt med kunder å jag har för lite å göra.. Då börjar min skalle fundera för hårt över livet å jag mår keso.. Tur lilla S går in till mig å strir ibland. :) Så vi kan snacka massa skit, dricka Trocadero å glömma det tunga ett tag..


Jag e less..
Trött på all jävla bullshit.. Så jävla falska människor det finns.. 
Hatar att jag hamnar hos massa assholes heeela tiden.. Gahh! Och är trött på folk som lovar å lovar saker å sen skiter i en.. Likt förbannat! Har liksom hört det där sååå många gånger förut.. Det är bara ord för mig.. Ord utan mening.. Tyvärr.. :/ Å det verkar som jag hade rätt även denna gång...







Skönt å skriva av sig, så kan man se allt på ett annat vis typ.. Att få allt ur sig å knata vidare på nåt sätt..





















Är det nu man ska dra till Hollywood å bli rik hemmafru..?










Eller operera sig lite här å där å dra till Herr Hef?

Neeee.. That's not my thing liksom. :)


Nä, jag å Malin skulle ju hitta en rik shejk i Dubai! :P Vår superplan liksom! :P




















Är helt förundrad över att min orkidé lever än.. :P Har varit på jakt efter en blå orkidé, men omöjligt att hitta!



















"Aaa, jag har bytt jeaaaans" :P

Hittat mycket kläder jag inte visste att jag hade nu när jag flyttat. :) Skoj! Försökt rensa ur kläder och saker, men det är svårt. :P Ska spara på allting jag! :P Drygt att jag har så yttepyttigt förråd här i Vansbro mot vad jag hade på Storbyn.. Men får se om jag får ta Fredriks förråd. :) Snäll grabb det. ;)

Försöker att inte vara ensam hela tiden. För jag får riktigt jobbig panik ibland. Alla måste tycka att jag e svindryg nu som e så tjatig på dem.. Men jag måste göra saker hela tiden.. Eller tala med folk.. Jag sover knappt. Jag kan totaldäcka i sängen eller på soffan, men vakna efter nån timme å sova oroligt hela resten av natten.. Min hjärna fungerar verkligen inte.. Kan inte koncentrera mig alls på saker å ting.. Är som en galen duracellkanin fast jag inte har nån power kvar liksom. Jag vet inte vart jag ska göra av mig själv.. Hatar hur livet är nu.. Å jag hatar helger.. Då är jag så jävla ensam. Å drygt med den ständiga huvudvärken å migränanfallen..
Åh, vad jag gnäller.. :P


























Mitt kök! Var nån lortgul/smöraktig färg på väggarna innan. Fult. Så klart jag skulle måla om! Så jag hade nåt å pyssla med liksom, å inte sitta å stirra in i väggen å tänka för mycket.. Var ju så fula stora hål i väggen också. Men nu e de borta! :P
Ljus, ljus varm lila färg hade jag tänkt måla från början. Det hade jag ju tänkt måla på Storbyn med.. Men det blev aldrig så. Fanns absolut ingen lust till det då.. Men blev ganska mörk lila ändå nu. Men nu e det så! :P
Åååjj måste slipa bordet också.. Men målar det nog inte svart som jag tänkt.. Allt blir så mörk då.. Too much liksom.
Å jag ska inte ha tavlorna så där.. Har bara hängt upp lite där de satt spik redan :P "Vi kan ju ha det så så länge.." :P Funderade på å sätta den gigantiska Marilyn-tavlan i köket först.. Men blev inge bra.. Hela köket krympte på nåt vis när jag prova hänga upp tavlan. Möblerade om lite i tv-rummet så tavlan fick plats där i stället. Det blev tjockt bra! Kolla! :)





Sniggt sniggt! :) Man blir ju bara så glad när man ser tavlan! :D




















You better watch it, mate! :P

Jag i full fart å måla köket för femtielfte gången typ.. Så nu äre alltså lila.. Å det är verkligen LILA! Lite raggarstuk på mitt kök nu typ, eller ja, det e det väl i hela lägenheten.. Nu har jag i alla fall haft ett lila kök en gång i mitt liv. :P Behöver jag inte ha det nån mer gång tror jag. Blev ju lite mörkare än jag tänkt.. Men det blir nog bra. Annars får jag måla om det grått. :) Har nåra hinkar av det med. :) E ju lite känslig för hur det ser ut där jag bor. :) Inte för att jag ska bo här forever liksom, men medan jag bor här vill jag trivas å ha det fint omkring mig..

Målade listerna svarta också, för de var slitna, bruna å fula. Tyckte det var snyggt när faster målat svarta lister i köket i stugan i Ärtberget. Såg ballt ut! Så då gjorde jag också det i mitt kök nu!
Kommer måla skåpluckorna med, längre fram. Typ i sommar. Men en sak i taget. Inte allt på en gång. Tänkte att jag ska hinna med mig själv också! :)














Ja, typiskt Néa å sitta på golvet jämt.. :) Nyss tagit en promenad mitt uppe i målande av vardagsrum. :)


















Mitt i natten. Fixar ihop min byrå jag ska ha i badrummet... :P Men frisyren?? Troll?? :D Men jo, my hair's a mess.. Men jag bryr mig inte. Är liksom på utväxt å det e massa olika längder på det.. Orka.





















Min fina tatuering :)











Min tatuering jag gjorde för nåra månader sen. :) Funderat hur länge som helst på att göra den å så nån dag fick jag plötsligt för mig att jag måste åka å göra det direkt. Å Jonas hade en tid ganska snart. Så thääääre it is! Tycker att den är såååå "Néig". Den är så mig! :)













"It's hard to be a diamond in a rhinestone world." - Dolly Parton

















Har kollat på ny tatuering.. Vore ballt med nåt liknande den här.. Vill ha nåt ballt på armen.. Ska ju bli tuffare liksom! Å då måste man ha balla tatueringar på armen.. :) Men har också funderat på nåt i 50-talsstuk.. Men jag har inte bråttom, å inte pengar till sånt nu ändå..















Eller nåt liknande som Dec har vore snyggt!
















Kommer köpa mig en ny tv nästa månad. :) Innan min gamla exploderar.. :P Har hittat en ganska billig tv... Är väl nåt b-märke, men funkar för mig. :) Och den är stoooor kom jag på när jag mätte å kollade. :) Kommer ta upp hela vardagsrummet!
Men dää blir kanon! :) Ju större ju bättre!




















Kommer färga håret i en mörkare blond.. Som Marisa typ. E lite trött på å va sådära polsk porrblond.. (inget illa menat alls) Men jag gillar ju den där ljusa färgen ändå.. :P Men det går bara inte.. Vågar inte hålla på med den dära livsfarliga blonderingen mer. Har hittat en snällare färg jag ska testa. Så jag går typ tillbaka till min förra färg.. Typ pärlemorblond, eller lite askblond kanske det blir.. Spännande! Svart vore ju ballt. Men nja.. Inte just nu.. Men tänk så tuff jag skulle bli i svart hår! Jag skulle se ut som Mima typ! :P Sen e det ju så snyggt med brunt hår med lite lila nyans i! Sjukt snyggt! Å så mycket snällare det är mot håret än om man bleker det hela tiden.. :)

Typ så här..:


'

Apsnyggt!























Bakade kaka när Jossan sov kvar här. Skulle drickas te så jag slängde ihop en sockerkaka mitt i natten! Hade inge ströbröd så det blev kokos istället! Funka fint det med! :)
























Okej, så här vare.. Jag köpte två bitar sån vinyl jag skulle klistra på min kyl å frys för de var så sjukt fula.. Gick jättebra å få på vinylen på frysen.. Men på kylen.. Jag fick värsta aggroutbrottet för det klibbade ihop sig hela tiden.. Sååå jag lär beställa ny vinylfilm.. Snart..



















Följde med Jossan som skulle köpa nya skor men så var det jag som klev ur affären med ett par nya dojjer i handen å inte hon?? :P Aja det var superrea så jag köpte dem! Balla! :)

























På Storbyn..



















My old kitch! Kommer inte sakna det..






















Paus i plockning av gamla lägenheten. :) Red Bull har varit min bästa vän nu ett tag. :P Men nu har jag lyckats sluta med det! :) Ja, ja.. Får lite återfall då å då bara. :P Vissa dagar kan va för jävliga. :P






















Nån som vill köpa en garderob eller två av mig? :) De har stått i min källare sen jag flyttade från Pellholn. Å jag har knappt använt dem när jag bodde i huset. Jag plockade upp dem å fyllde dem med kläder å sen blev det flytt istället..

Aaa.. Det e min pokal.. :P Ifall ni undra.. ;) Kan va duktig jag med! :)


























Hihi.. Bus-Néa har skojat lite med Malin på jobbet.. :P























Blev kär i en tjej förra veckan tror jag! :) Hon såg så jäkla ball ut!! Supercool stil! Hon kom till restaurangen med fem coola grabbar, men det var henne jag glodde på hela tiden. Haha! :) Å supertrevlig var hon! Vi klickade direkt! :) Nej, jag e inte lesbisk. I wish. Men inte en chans..









Å nu.. RECEPT!

Chipsgryta mä kyckling!
6 portioner
  • 2 grillade kycklingar
  • 2 små purjolökar
  • 2 1/2 dl vispgrädde
  • 1/2 burk majonnäs
  • nästan en flaska grön mango chutney
  • riven ost
  • potatischips
  • Dela och rensa de grillade kycklingarna. Lägg kycklingbitarna i botten på en ugnsfast form. Skär purjon i bitar och lägg över kycklingen.
  • Vispa grädden, blanda med majonnäs och mango chutney. Strö över rikligt med riven ost.
  • Ställ in i 175 grader varm ugn i 10 minuter.
  • Strö sedan söndersmulade chips över och gratinera i ytterligare 10 minuter.

Flötigt å bra.. :P












Honey, I'm tougher than the rest..













Even angels have their wicked schemes
And you take that to new extremes

But you'll always be my hero
Even though you've lost your mind..






 

Aja.... "Vi hörs vi ses i DINA drömmar!"

Gonatt på er! :)

 

 


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0